Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med pc jeg har bygget selv

Anbefalte innlegg

Har bygget pcen selv og syntes allt gikk greit og fikk ikke noe problemer før jeg skulle skru den på.

1.Skjermen er helt svart å kommer ingen bilde

2.kommer et rød lys(Q-led) med cpu feil på hovedkortet.

Noen som har opplevd noe lignende? tips til hva som er galt ?

Pcen:

Kabinett: CORSAIR OBSIDIAN 800D

PSU: PSU: Corsair AX 850W

Hovedkort: ASUS RAMPAGE III GENE

CPU: Intel Core i7-950

CPU-kjøler: CORSAIR H70

Skjermkort: ASUS Geforce GTX 570

RAM: Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB

SSD: Crucial RealSSD C300 120GB Sata 6GB/s

Harddisk: Western Digital Caviar Black 1TB Sata 6GB/s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant denne tråden ved å google litt: http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20100812231149656&board_id=1&model=Rampage+III+Extreme&page=1&SLanguage=en-us

Her er det flere som beskriver samme problem som du har. En av dem beskriver hvordan han etter 16 timer med testing kom fram til at det var hans Corsair H50 som var feilen. Det er mulig dette kan være samme problem.

Trådstarter gikk videre med dette og plukket fra hverandre hele systemet sitt og satt det sammen bit for bit til han fikk feilen igjen:

Update!! OK.. so I started to disassemble items one by one, with no joy... ended up fully removing from case, bench testing and stock cooler back on, one stick of ram, no vid card, no drives...

I also only connected (1) of the 12v 8-pins.. bingo, it passes the CPU tests and continues... So now I figure I will add items one by one until I get a failure again, then remove and there is the problem...

so I added the H50 back into the mix.. worked perfectly, no issues...

added all the RAM... works perfectly no issues...

added the second 12v 8-pin, just for kicks.. works perfectly no issues...

added one vid card... worked fine added second vid card, worked fine.. added power to the 4-pin molex plug on the bottom of the board... worked fine...

added the second 4-pin molex plug near the ROG lit logo... bingo... CPU Q-LED failure... unplug it and it continues perfectly..

so currently I am running with everything except that plug connected... fully installed back into the case...

After my event this next weekend, this board will be getting RMA'd, because there is no reason for this issue to be there... so I suggest, that those that are having this trouble, try it without one or both of those 4-pin molex plugs and see if it helps... That is all for now...

Dette er det enkleste å forsøke i hvertfall.

Hvis dette ikke hjelper, kan du bytte ut H70en med stock kjøleren og se om det hjelper, da H50 skal ha skapt dette problemet i enkelte situasjoner. Veit det er kjedelig og tar tid :thumbdown:

Håper dette hjelper! Anbefaler å lese hele linken, tar ikke så lang tid og jeg tror det står en del som kan hjelpe deg der :thumbup:

Håkon

Lenke til kommentar

Heisann. Ny bygg dette går jeg ut ifra.

Det jeg tenker på først, når du sier det er cpu feil eller noe sånt. Er at du kanskje har glemt strømmen til cpu?

For har du glemt den, så får du svart skjerm å ingenting skjer, eneste som kan skje er at viftene starter i 1 sekund før alt er svart igjen.

Strømledningen er en 4 eller 8 pins strømledning som kobles siden av cpu.

Lenke til kommentar

Hei der. har ikke glemt den men er ikke sikker på at jeg hadde koblet rett.

jeg fant en leding jeg kunne bruke. en 8pin kabel siden ingangen på hovedkortet har en rar kobling måte jeg bruke en Omformer fra vanlig 8pin.

Nå er en 8 pin kabel koblet og allt annen skal koblet greit

Men når jeg prøver å starte pcen kommer det to pip og ingen ting mer.

noen forslag til hva det kan være ?

Lenke til kommentar

hei:) skulle bare si at jeg fikk det til.:)

1.Sjekket allt av ledinger og fant ingen feil på dem.

2.Sjekket at alle tre ram brikene med å ta ut en etter en.

3.Tok ut skjermkortet og prøvde det i port nr 2 og allt virket da.

4.Fjernet 570 helt og satt inn et gammelt skjermkort i port 1 og kom ingen bilde da heller.

5.Satte det gammle skjerkortet i port 2 og virket helt fint da.

Så da trodde jeg at jeg hadde funnet en feil med hovedkortet.

men for sikkerhets skyld testet jeg ASUS Geforce GTX 570 i port 1 og har virket helt fint i 3 dager nå.

Så jeg er ikke helt sikker hva som kan ha vært galt med pcen men er helt fint nå:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...