Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 jeg har lyst til å høre mer klassisk musikk, kanskje noe som ligner på bachs air. klassisk musikk som er veldig gammel, er den gratis, eller er det noen kjipe folk der ute som krever betaling for dem? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Du kan ta utgangspunkt iNRK Klassisk. Det er bare å lytte til det som spilles, og videre lete deg fram til komponister og verk du får sansen for. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Sjekk ut Beethoven og Tchaikovsky. Det ligger noe på Spotify. 1 Lenke til kommentar
kans Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Kan jo nevne klassiske komponister som Bach, Beethoven, Grieg og Mozart. Spoify har jo endel spilleslister med masse forskjelligt som er greit, akkurat nå hører jeg på en spille liste som jeg synes er veldig behagelig som heter " classical chill out & relax " Men igjen, spotify har mye forskjellig Lenke til kommentar
Coa Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Bach, Beethoven, Grieg og Mozart er helt klart et absolutt must å høre på dersom du ikke har hørt på dette tidligere, men de alle fleste har hørt mye av disse tidligere, uavhengig om de liker den type musikk eller ikke. Gioachino Rossini, Antonín Dvorak og Pyotr Ilyich Tchaikovsky er noen av mine favoritter. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Kan nevne i fleng det som ikke nevnt her: Eric Satie, Claude Debussy, Igor Stravinskij, Maurice Ravel, Charles Gounod og Antonio Vivaldi. Til slutt; viktig å fullføre De tre B-er: Bach, Beethoven og Brahms. Smakebit fra Ravel: http://www.youtube.com/watch?v=GKkeDqJBlK8 Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Klassisk Spotifyliste Ikke jeg som har satt den sammen. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 "Mine innlegg" samt at jeg vil anbefale Vivaldi's "De fire årstider" som en god inngangsport til klassisk musikk Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 En god måte å finne ut av hvilke komponister som gjerne treffer deg er å sjekke ut "Best of Classical"-lister. Du vil høre mye du har hørt før og ikke visste hva het, mye nytt og mye som du sannsynligvis vil sjekke ut mer av. Jeg anbefaler også soundtracks til filmene til Stanley Kubrick, han var veldig flink til å velge ut stykker som komplimenterer hverandre. Barry Lyndon-soundtrack er fantastisk, spesielt Handels Sarabande. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå