G27 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hei. Jeg lurer litt på en ting. Jeg har i noen år nå hatt litt irritert hud på halsen. Dette spesielt på et sted. Jeg barberer meg som oftest annenhver dag med barberhøvel, og får noen ganger et lite kutt rundt dette området. Det er akkurat som om det vokser littegranne "hardere" eller fler hår der også. Uansett, jeg er ganske rød der. Pleier ikke å klø noe spesielt eller merke noe til det selv, men når jeg ser i speilet ser jeg jo at jeg er rød. Er også rød akkurat i den "gropen" mellom munnen og "hakespissen", om dere skjønner. Jeg bruker selvfølgelig barberingsskum (prøvd en del forskjellige) og etterbarberingsskum/krem. Jeg har et ganske så spesielt blodomløp tror jeg, fordi jeg får VELDIG lett blå/røde hender og rødmer utroolig lett (selv uten å bli flau). Når jeg ler blir jeg også veldig rød i fjeset. Nesen blir også lett rød under kulde. Uten at dette kanskje har noe med at jeg er rød på halsen og "hakegropen" tenkte jeg at jeg kunne nevne det for sikkerhets skyld. Har ikke noe spesielt mye kviser, har som oftest ca 2 på ryggen, 2 på brystet og av å til 1 i fjeset, om det kan være til hjelp Jeg har vurdert å kjøpe meg barbermaskin, kanskje det hjelper? Noen gode hudkremer som kan hjelpe? Bør jeg gå til en hudpleiespesialist? Noen som evt. vet hva det vil koste å gå der? Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Kanskje du kan prøve en/to ukers tid UTEN etterbarberingsstuff? Det er vel alkohol/parfyme i det så det er mulig du er allergisk mot det. Barberer du med eller mot skjeggveksten? Det kan også ligge der, slik at du blir sår fordi barberhøvelen river de oppover. Om du ikke har skiftet høvel på en stund blir den jo sløv, og det kan ligge noe i det også : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå