Wooho Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Heisann, god folket! Steinspruten som ble påført bilen er nesten så den er i mellom det ytterste og ytre delen av ruten altså i midten, if it makes sens. Selveste treffpunkte på utsiden kan en nesten ikke se men det er i selveste ruten inni det har fordelt seg. Bilen er knapt 1,5 år gammel og da er mitt spørsmål. Er det ikke like greit å skifte hele ruten? Noen som har erfaring med et firma som gjør dette skikkeligt i såfall i Stavanger eller Sandes området? Bilen er av typen VAG kanskje Møller også utfører slike reperasjoner? Tenkte eg sko forhøre meg med folk som har eventuelt erfaring før jeg starter ringerunden i morgen. Setter utrolig stor pris på svar. Endret 20. desember 2010 av Wooho Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hør med Riis Bilglass, Hurtigruta carglass eller lignende. De reparerer gratis om det er mulig, eller du får ny til 2000,-. NB: kun dersom du har hel eller delkasko. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 De reparerer ikke gratis, men ved reparasjon av glasskader er det ingen egenandel. Dette er jo ikke noe som er spesielt for Riis/Hurtigruta, så lenge man har delkasko eller kasko er det det samme hvor man repararer/bytter ruta. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Også koster det ikke nødvendigvis 2000kr, det kommer helt ann på hvilket selskap du har, jeg må betale 2500,- for ny rute, og angrer som ei bikkje på at jeg ikke fikk fikset steinspruten før ruta sprakk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Bilen min er å bytter frontrute as we speak. IF Superforsikring=Betaler ikke 1 krone for bytte av frontrute. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 Nice, Hurtigruta Carglass fikset dette og resultatet i seg selv ble meget bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Siste gang jeg var hos Hurtigruta Carglass var jeg ikke fornøyd med resultatet. Reparasjonen ga en forhøyning i frontruten på skadestedet, slik at pusserbladene raskt ble skadet. Lenke til kommentar
Rambol Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Bilen min er å bytter frontrute as we speak. IF Superforsikring=Betaler ikke 1 krone for bytte av frontrute. Jeg har også IF superforsikring på bilen min men i vilkårene fremgår det at egenandel ved skifting av rute er kr 2.000,-. Er du sikker på at du ikke benytter deg av opptjent egenandel i dette tilfellet? Fint om du gir en tilbakemelding på dette da jeg gjerne skulle ha skiftet ruta gratis jeg også, men jeg vil ikke "bruke opp" min opptjente egenandel på kr 4.000,- på ruteskift. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Forsikringen er via foreldrene mine, egenandel forespørselen tok firmaet som bytta ruta med if, og ifølge dem var det 0 i egen andell. Ble ikke nevnt noe annet at det var forsikringen som dekket alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå