Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Spørsmål angående fravær og mørkekjøring

Anbefalte innlegg

Hei. Var på mørkekjøringsdemonstrasjon og måtte ta fri en skoletime. Vet at obligatoriske kjøretimer er gyldig fravær, gjelder dette også mørekjøringsdemonstrasjon i forbindelse med trafikalt grunnkurs (går videregående skole)? Er dette fravær som skal føres opp eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler sterkt på at han får fjernet det helt, da dette i hovedsak er forbehold legetimer, tannlegetimer, sesjon o.l., altså ting som er relativt viktige. En mørkekjøringsdemo kan fint legges utenom skoletiden. Det kan for så vidt også en legetime gjerne, men dette er gjerne ansett viktigere.

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at han får fjernet det helt, da dette i hovedsak er forbehold legetimer, tannlegetimer, sesjon o.l., altså ting som er relativt viktige. En mørkekjøringsdemo kan fint legges utenom skoletiden. Det kan for så vidt også en legetime gjerne, men dette er gjerne ansett viktigere.

Kan du vise til et dokument eller nettside eller noe som bekrefter det her?

Har en kompis som sier at jeg ikke blir å få fjernet fravær fra da jeg opererte øyet, siden ingenting visstnok skal fjernes..

Lenke til kommentar

Kan du vise til et dokument eller nettside eller noe som bekrefter det her?

Har en kompis som sier at jeg ikke blir å få fjernet fravær fra da jeg opererte øyet, siden ingenting visstnok skal fjernes..

Skulle faktisk sakse inn det opplæringslova sier om det, men du har kanskje hørt om endringene i fraværsreglene denne sommeren, som sier man bare kan stryke fra og med fjerde fraværsdag? Nå vet ikke jeg om det er noen særskilte andre regler som sier at legetime, operasjoner o.l. ikke skal føres, men på min skole får vi ikke fravær om vi f.eks. er hos legen, om vi kan dokumentere det. :)

Er dessverre slik at praksisen er forskjellig fra skole til skole. Men om det bare er kompisen din som mener dette, kan det jo være administrasjonen og læreren din mener noe annet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...