nibter Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hei. Fikk opp Ntldr is missing når jeg skulle starte opp min pc med windows xp mce, prøvde å repare med windows xp cd-en men når jeg trykker r for å reparere kommer det opp at den ikke finner hardisken. noen idéer på hvordan det kan fikses? BT Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hei. Fikk opp Ntldr is missing når jeg skulle starte opp min pc med windows xp mce, prøvde å repare med windows xp cd-en men når jeg trykker r for å reparere kommer det opp at den ikke finner hardisken. noen idéer på hvordan det kan fikses? BT Du må skrive "fixmbr" for å fikse MBR. Men jeg vet ikke om det kan gjøres før du velger R. Prøv om du kan klare å få opp kommandolinje og skriv fixmbr Lenke til kommentar
nibter Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 det er det som er litt av problemet, finner ingen plasser der jeg kan få opp kommandolinjen. Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Har du vært inne i BIOS og sjekket at den booter ifra riktig disk ? Lenke til kommentar
nibter Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 ja det er bare en disk, prøvde å bytte på cd-rom å hd men ingen luck. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Er det en original Windows plate? (Ikke brent på cd) Isåfall kan jo ting tyde på at disken ikke fungerer som den skal. Lenke til kommentar
nibter Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 har også prøvd å formatere, men det kommer opp at den ikke finner hardisken der også. så er litt stuck her :S Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg spør nok en gang: er det en original windows plate. Og formatering vil ikke hjelpe på en defekt harddisk. Lenke til kommentar
nibter Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Har prøvd med orginal windows xp home editon cd, og brent windows xp mce plate, får opp samme feil på begge. den klarer å boote cd-en, men kommer ikke videre. klarer ikke å reparere å klarer ikke instalere. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Da kan det tyde på at disken er i ferd med å vandre heden, du kan prøve å brenne ut en cd med programvare som kan teste om disken fungerer skikkelig. Normalt sett har alle harddiskprodusenter en slik programvare tilgjengelig på sine hjemmesider. Så er disken laget av HITACHI, går du på hjemmesiden til HITACHI osv. Lenke til kommentar
nibter Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 åkei, for jeg drev og slettet litt ubrukelige program på pc-en. så måtte jeg restarte og det var da den ikke ville starte. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Du har ikke slettet SATA drivere eller AHCI drivere da? Windows XP har ikke disse driverne på cd'en og vil dermed ikke kunne finne disken med mindre du legger de til. Endret 20. desember 2010 av fenderebest Lenke til kommentar
nibter Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 slettet bare program som jeg visste hva var. men kan jo ha vært noen drivere der. hvordan får jeg lagt inn disse driverene da? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Du får nesten sjekke om problemet skyldes manglende drivere eller defekt disk. Når du starter opp fra Windows XP cd'en kan du legge ved ekstra drivere fra en diskett (dog antar jeg du ikke har diskettstasjon), og se om det fungerer. Ellers må du brenne ut en Windows XP plate som inneholder driverne fra før av (feks ved å bruke nLite.) Det enkleste er jo bare å prøve med en plate som har disse driverne allerede, feks Windows 7 om du har det. Lenke til kommentar
nibter Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 hvordan får jeg lagt inn de filene jeg trenger uten å måtte installere win 7? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå