Gå til innhold

Nettportal og litt lureri...

Anbefalte innlegg

Dette er jo ikke helt internett og nettverk så jeg poster under Annet om data siden det er i hovedsak dette det dreier seg om..

Huh, for en tid siden lot jeg meg lure til å bli med på et portalprosjekt under franchising. Det viste seg at franchisegiver er et enkeltmannsforetak , men til tross for gode lovnader om det store prosjektet lot jeg meg kjøpe med. Etter å ha investert og tapt ca 40.000 uten å sitte igjen med 5 øre føler jeg meg sånn ca smålurt. Det var bare store ord og lovnader men ingenting skjedde. Vet at det er noen andre som også har blitt lurt, men på mye større beløp opp mot 100.000 kroner. Tipper denne mannen har lurt til seg beløper opp mot 3-400.000 på falske premisser. Vi skulle jo forhandle datautstyr, bredbånd og gud vet hva vi ikke kunne selge...

Vil ikke nevne navnet på siden/prosjektet. Men lurer på om det er noen flinke i Jus her inne? og har noen "gode råd" og si til regler innen Franchising eller rettet mot enkeltmannsforetak som tar i mot massevis med kontanter på falske ord.

Nå vet jeg jo at i forretninger er det ikke alltid ting og tang går helt som planlagt, for de som handler i god tro men får uventede resultater. Det andre er folk som "bevist" driver dirty-business for å tjene seg selv rik på andres jobbing. Vi bruke tross alt en del penger i tillegg på markedsføring m.m. Og det virker som at fyren bare gir blanke i alt.

=> Alle lovnadene ble fortalt på telefon.. og vi tok dessverre ikke opp noe av dette på bånd...

Hva ville du gjort om du bladde opp 40.000 spenn uten og få en skitt tilbake bortsett fra lovnader om ting som aldri skjer?

Hvis noen lurer på hva denne kjeden heter så får de sende en PM. I tilfelle noen har planer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...