Gå til innhold

Liste over aktive brukere i en tråd er ikke lenger disablet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil innlegg man skriver som anonym finnes hvor jeg har rammet inn i rødt på bildet?

Et annet spørsmål; hvordan poster man anonymt?

Nei. For å poste anonymt må du hake av i en boks som befinner seg rett over Svar-knappen i den "Fulle editoren".

EDIT: Og selvsagt poste i en kategori som tillater anonyme innlegg.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Liker ikke å poste i en tråd når jeg ser en mod eller admin lusker

Åh? Har du noe du skjuler? :whistle:

Jepp

Er det noen sjanse for at dere endrer tilbake til slik det var før? Kjør en poll og se hva folk vil ha! Det nye systemet gjør så man får en følelse av å være alene i en tråd, liker å vite at jeg ikke er den eneste som sitter ved pcen dagen lang

Endret av Vowels
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det var greit slik det var og skjønner ikke vitsen med at alt skal anonymiseres. Det ødelegger ofte en god og saklig debatt. Hvis man ser på anonyme leserinnlegg på forskjellige nettfora så tar det mange ganger helt av i diskusjonene. Sakligheten forsvinner og enkelte er kun ute etter å provosere andre brukere. Til dels forekommer også det jeg vil kalle for mobbing på mange fora. Jeg synes det er greit å se hvem som er aktive der jeg selv har interesse av å delta med innlegg. Muligheten til å slå av at man skal vises var jo allerede der. Nei jeg ønsker å beholde åpenheten som var her.

Lenke til kommentar

... 'poster' (som jeg har sett gå igjen veldig mange steder) er særlig godt norsk. Poster som jeg antar en en norsk variant av ordet 'post', betyr direkte oversatt plakat. Engelske 'post' derimot kan referere til et innlegg på et forum eller blogg, men igjen det er ikke særlig norsk.

Da vil jeg gjerne høre hva du gjør med brev du putter i en stor rød kasse inne på plakatkontoret. "Brever" du det?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Liste over aktive brukere i en tråd er disablet.

Ok. Kjekt å vite.

Men synd dere ikke kan bestemme dere for å skrive på norsk eller engelsk på forumet. Verken 'disablet' eller 'poster' (som jeg har sett gå igjen veldig mange steder) er særlig godt norsk. Poster som jeg antar en en norsk variant av ordet 'post', betyr direkte oversatt plakat. Engelske 'post' derimot kan referere til et innlegg på et forum eller blogg, men igjen det er ikke særlig norsk.

Se bare på den nye informasjonen i kategorier som tidligere hadde mulighet for gjesteinnlegg. Der står det nå sitat, "Denne kategorien støtter anonymiserte poster", sitat slutt. Hvorfor ikke heller skrive innlegg? Høres mye mer korrekt ut.

Jeg er for å bevare det norske språket vårt, dette hjelper ikke særlig.

Lei for å ta dette her, enn om innlegget inneholdt et bra eksempel. Har forsøkt gjentatte innlegg ang. dette i 'Tracker' (< igjen hva en det?), men uten særlig hell eller tilbakemeldinger.

Hvorfor kommer du og lager støy om dette i tråden?? Så forstyrrende og irrelevant i forhold til topic :thumbdown:

Lenke til kommentar

Nå synes jeg nesten det begynner å gå litt vel langt når det gjelder beskyttelsen av anonyme og det styret der. Sist gang jeg sjekket var dette et forum for registrerte brukere med muligheter for anonym posting i enkelte tilfeller, ikke det motsatte. Da mener jeg det er feil at hele forumet skal måtte lide som følge av denne halvparanoide beskyttelsen av den lille prosenten som poster anonymt. Om man ikke tåler den minimale risikoen for at "de riktige personene" (de du ikke vil skal "oppdage" deg) tilfeldigvis havner i riktig tråd, på riktig tidspunkt og får med seg at ditt navn har striplete linje under seg, for deretter å linke dette til postingen av et anonymt innlegg og avsløre deg, nei da får du rett og slett droppe å poste. Med et brukernavn på et internettforum som dette er man jo faktisk anonym i utgangspunktet, så det får være grenser for hvor langt man skal gå for å beskytte de anonyme anonyme.

Takk for et godt og begrunnet svar.

Dere må gjerne kalle meg paranoid, og mene at dette "bare" er et forum. Og det kan det godt være, bare et forum. Kanskje burde vi ikke tillate anonym posting i det hele tatt. Men den dagen vi tilbyr noen å være anonyme, så vil noen poste under den antagelse at de faktisk er det. Og det vil ikke bare være tulleposter. Det kan være folk som faktisk har noe å tape. Jeg har kjent sånne mennesker. En adoptert ungdomsvenninne gikk hele ungdommen rundt og passet på at ikke hennes familie skulle finne henne, de (de var sigøynere) hadde hele slekten på utkikk etter henne for å kidnappe henne og ta henne ut av landet. Jeg husker vi løp gatelangs flere ganger når hun så slektninger i det fjerne. Muslimske jenter idag risikere det samme om de blir tatt for å skrive om sex på forumet. Det behøver ikke være tilfeldig, slik du beskriver det, det finnes eksempler på saker der foreldre har overvåket barnas internettprofiler systematisk.

Det er folk som kan miste jobben på grunn av det de skriver her, som kan bli kastet ut av huseier, eller tape penger, familie og mere. Anonymiseringen er ikke laget for å gjøre det lettere for 15-åringer å spørre om de har for liten tiss, selv om det er grunn god nok.

Det er alle de som faktisk har noe å tape jeg er redd for. Jeg vil ikke si til jenta som sitter og tvinner håret før bryllupet med en fetter i Islamabad at "du skulle rett og slett ha latt være å poste."

En liten selvtest til alle som tviler: Er du for Wikileaks, men mot anonyme poster på forumet?

En løsning på hele dette problemet kunne jo ha vært en "Svar anonymt"-knapp i de aktuelle kateogriene, ikke vet jeg om det er mulig.

Ja, det er den beste løsningen. Den kunne skru brukeren til anonym før han/hun begynte å skrive. Og slik jeg ønsker det på sikt. Men det er ikke slik den er laget. Det får bli i versjon 2. I mellomtiden tar jeg på meg å være de anonymes vokter. Så får flertallet (om dere faktisk er det) heller leve med at dere mangler en funksjon noen dager.

Geir :)

Lenke til kommentar

Kan ikke folk bare bruke skjult login elns? Er faen til plagsomt med sånne mongoendringer.

Nei. Problemet er at mange brukere ikke logger inn. De har krysset av for "Husk meg på denne maskinen" og kommer direkte inn når de går til forumet. At de skal måtte logge ut og så inn igjen anonymt før de poster er ikke bra nok. Det vil de fleste ikke tenke på. De krysser av for at de vil poste anonymt, og regner med at det faktisk er det.

Du må gjerne definere "mongoendringer" litt nøyere. Jeg mistenker at alle endringer av status quo vil være mingo for noen brukere. Det er mongo når vi legger til sosiale funksjoner (ryktepoeng for eksempel), og når vi tar dem vekk (som i dette tilfellet.) Tildels er det de samme brukerne som reagerer enten vi legger til eller tar vekk.

Men nå får vi altså en kompromissløsning på plass i løpet av dagen. Så håper jeg alle er fornøyde, og så får vi sette dette på featurelisten for versjon 2 av anonymiseringsrutinen.

Lenke til kommentar

Dere må gjerne kalle meg paranoid, og mene at dette "bare" er et forum. Og det kan det godt være, bare et forum. Kanskje burde vi ikke tillate anonym posting i det hele tatt. Men den dagen vi tilbyr noen å være anonyme, så vil noen poste under den antagelse at de faktisk er det. Og det vil ikke bare være tulleposter. Det kan være folk som faktisk har noe å tape. Jeg har kjent sånne mennesker. En adoptert ungdomsvenninne gikk hele ungdommen rundt og passet på at ikke hennes familie skulle finne henne, de (de var sigøynere) hadde hele slekten på utkikk etter henne for å kidnappe henne og ta henne ut av landet. Jeg husker vi løp gatelangs flere ganger når hun så slektninger i det fjerne. Muslimske jenter idag risikere det samme om de blir tatt for å skrive om sex på forumet. Det behøver ikke være tilfeldig, slik du beskriver det, det finnes eksempler på saker der foreldre har overvåket barnas internettprofiler systematisk.

Det er folk som kan miste jobben på grunn av det de skriver her, som kan bli kastet ut av huseier, eller tape penger, familie og mere. Anonymiseringen er ikke laget for å gjøre det lettere for 15-åringer å spørre om de har for liten tiss, selv om det er grunn god nok.

Det er alle de som faktisk har noe å tape jeg er redd for. Jeg vil ikke si til jenta som sitter og tvinner håret før bryllupet med en fetter i Islamabad at "du skulle rett og slett ha latt være å poste."

Det der er en side ved anonyme innlegg som jeg aldri har tenkt over. Bra skrevet.

Lenke til kommentar

Nei, derimot vil de finnes i innleggslisten til den anonyme brukeren som alle slike innlegg hører til. (H*n får etterhvert en bra postcount og et bra rykte.)

Men vil ikke det være tilgjengelig for andre der da? (er ikke så kjent med forum funksjonene ennå, hehe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...