Ballestikk Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Hei fant en gammel laptopskjerm fra en ukjent Dell laptop. Begynte å demontere Så ble den sånn: Så lurer jeg på hvordan jeg kan få laget en adapter slik at jeg kan koble den til noe, antar at dette er VGA, men jeg trenger også en strømforsyning til denne. Og til slutt noen som har noen gode forslag til hva den kan brukes til? Casemod?, digitalbilderamme? osv. Av informasjon på selve skjermen fant jeg følgene: Tipper dette er modellen på panelet: SHARP B LQ12S56 8Y Z01073Q MADE IN TAIWAN Et annet sted stod det(klisterlapp) CEC8B21776 Står på plastikken: >PC-GF10< 2174 T Endret 20. desember 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Glem det. Det du har er bare panelet, med LVDS interface. Man trenger en kontroller, hvis du skulle klare å finne en som passer så ville den koste like mye som en vanlig skjerm. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Glem det. Det du har er bare panelet, med LVDS interface. Man trenger en kontroller, hvis du skulle klare å finne en som passer så ville den koste like mye som en vanlig skjerm. Så null mulighet for å lage en VGA og strøm adapter? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Det er alltids noen som kan få det til. Men det krever svært gode kunnskaper som ikke er enkelt tilgjengelig. Eksempel (tilfeldig plukket fra et Google søk): http://forum.notebookreview.com/hardware-components-aftermarket-upgrades/99080-vga-lcd-use-your-laptop-screen-stand-alone-monitor.html Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Jeg får vell bare gi opp, etter jeg har lest tåden du linka til, så blir vell dette bortkasta penger, men det hadde vært kult å satt panelet i sidedøra på kabinettet eller noe lignene. Endret 20. desember 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Det finnes da mini-itx hk med lvds kontroller/interface..? Men ikke sikkert det blir lett å koble til en laptop skjerm sånn uten videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå