Sondremj Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Hei Vurderer å bygge meg en ny pc :-P Trenger derfor noen tips. Har tenkt på disse tingene: AMD PHENOM II X6 1100T BE 3.3GHZ 9MB SOCKET AM3 BOX ASUS CROSSHAIR IV FORMULA 890FX AM3 ATX CORSAIR 12GB DDR3 XMS3 DOMINATOR GT PC3-16000 2000MHZ CL9 (3X4GB) CORSAIR FORCE 2.5" 60GB SSD MLC ZOTAC GEFORCE GTX 570 1280MB PCI-E DVI/HDMI CORSAIR AX 1200W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU CORSAIR FULLTOWER OBSIDIAN 800D EATX BLACK ASUS XONAR D2X 7.1 CHANNEL AUDIO CARD PCIE WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 2TB SATA/300 64MB SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA LS BULK SVART Arctic Silver 5 High-Density Polysynthetic Silver Thermal Compound - termomasse Arctic Silver ArctiClean 1 & 2 - rensesett KABEL HDMI-HDMI V1.4 ETHERNET 3D Total pris hos Dustin Home 17 297 kr Har Mus og tastatur samt eksterne disker på rundt 4TB. Skjerm trenger jeg ikke siden jeg bruker tven. Noe av dette jeg burde bytte med noe annet? Noe mer jeg trenger/burde ha? Har jeg glemt noe viktig? Burde jeg ha noen ekstra kjøler til CPU? Bedre kjølepasta? Er en del år siden jeg bygget pc sist, men tror det skal gå greit. Setter pris på alle tips Endret 20. desember 2010 av Sondremj Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 fint om du skriver hva du kommer til å bruke pcen til. 12 gb ram er alt for mye for en normal bruker, 6 gb holder i massevis. ser ikke noe mer i farta, men det er en del du kan spare penger på hvis du vil det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Har noen kommentarer. CPU og Hovedkort: Ville heller valgt intel til det budsjettet, ser heller ingen vits i det dyre hovedkortet mtp på valg av skjermkort. Det hovedkortet er forbeholdt de som skal kjøre Crossfire, du har valgt et Nvidia kort og kan derfor ikke benytte deg av crossfire, skal du absolutt ha AMD ville jeg heller valgt et hovedkort basert på AMD870-chipset til 7-800 kroner. Minne: Way overkill, både i minnemengde og båndbredde, du må drive med ekstrem klokking skal du få utnyttet 2000mhz idag, 1333-1600mhz holder for de fleste. Dessuten er det 3 kanals, dvs at det er lagt for i7 (lga1366). Igjen skal du ha AMD må du velge 2 kanals minne, det vil si 2GB, 4GB, 8GB osv. Kabinett: Dustinhome har tilbud på 700D for øyeblikket til latterlige 1100,-, eneste forskjellen på det og 800d er hotswap av disker + vindu i side døren, ikke verdt nesten 1000 kroner spør du meg. HDD: Har du planer om å ha spill på denne? Den er i så tilfellet ikke helt egnet til det pga variabel snurrehastighet (for å spare strøm) og lese hastigheten er derfor litt lavere. Du trenger ikke kjøle pasta så sant du ikke har valgt noen ekstra kjøler, som jeg vil anbefale. Jeg ville anbefalt og heller sett på noe slikt: High end i7: HDD PSU DVD Hovedkort CPU Skjermkort Minne SSD Kabinett Intel's stock kjøler er relativt ok, men ønsker du redusert støynivå, eventuelt bedre kjøling for overklokking kan du ta en titt på følgende: Cooler Master Hyper 212 Corsair A50 Noctua NH-U9B Noctua NH-U12P Legg til lydkort og lagringsplass slik som du ønsker, eventuelt velg samme strømforsyning som hadde valgt selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå