Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Ny her jeg.

Har holdt på/jobbet med Lingo-programmering (Macromedia Director/Shockwave)

Føler at neste steg er å lære seg VB. Hva er det som gjelder nå?

Har VB-5.0 liggende. Er det stor forskjell på denne og 6.0.. og burde jeg heller gå for VB.net?

og sist men ikke minst.. hvor kan jeg evt. få tak i disse? Finnes no gratis learning-editions? Er arb. ledig med ikke alt for my cash.. :)

Takker for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste/billigste er vel å eksperimentere med den versjonen du har av VB først. Det er en del endringer mellom VB6 og Vb6, men ikke veldig store. Faktisk syntes jeg at dokumentasjonen i VB var mer brukervennlig enn den i VB6. Litt smak og behag kanskje.

Endringene fra 5/6 til .NET er imidlertid kjempestore. Har du mulighet ville jeg gått for VB.net. Det er veldig mye bedre enn 5/6 på mange områder.

Gratis ide for vb.net finner du her: http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/

Har ikke testet det så vet ikke hvor bra det er.

Synes vel ikke vb.net er så veldig dyrt heller:

http://www.ravenholm.no/docs/software.asp?...ctID=1010997071

Lenke til kommentar

fordelen med vb.NET er vel at den benytter seg av .NET frameworken, og dermed er litt mer fremtidsrettet. Dette vil nok bli veldig vanlig for folk å ha støtte for i og med at C# også trenger .NET (hvis jeg har forstått dette riktig). vb.NET har også fikset på ting de tidligere har fått kritikk for, som f.eks. sin støtte for OOP, og errorhandlingen (mener å ha hørt dette). Vil nok påstå at vb.NET har litt vanskligere enn vb5 og vb6, men dette er vel bare snakk om å ha programmeringsvanene klare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...