immo Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Hei folkens! Ny her jeg. Har holdt på/jobbet med Lingo-programmering (Macromedia Director/Shockwave) Føler at neste steg er å lære seg VB. Hva er det som gjelder nå? Har VB-5.0 liggende. Er det stor forskjell på denne og 6.0.. og burde jeg heller gå for VB.net? og sist men ikke minst.. hvor kan jeg evt. få tak i disse? Finnes no gratis learning-editions? Er arb. ledig med ikke alt for my cash.. Takker for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Det enkleste/billigste er vel å eksperimentere med den versjonen du har av VB først. Det er en del endringer mellom VB6 og Vb6, men ikke veldig store. Faktisk syntes jeg at dokumentasjonen i VB var mer brukervennlig enn den i VB6. Litt smak og behag kanskje. Endringene fra 5/6 til .NET er imidlertid kjempestore. Har du mulighet ville jeg gått for VB.net. Det er veldig mye bedre enn 5/6 på mange områder. Gratis ide for vb.net finner du her: http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/ Har ikke testet det så vet ikke hvor bra det er. Synes vel ikke vb.net er så veldig dyrt heller: http://www.ravenholm.no/docs/software.asp?...ctID=1010997071 Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 fordelen med vb.NET er vel at den benytter seg av .NET frameworken, og dermed er litt mer fremtidsrettet. Dette vil nok bli veldig vanlig for folk å ha støtte for i og med at C# også trenger .NET (hvis jeg har forstått dette riktig). vb.NET har også fikset på ting de tidligere har fått kritikk for, som f.eks. sin støtte for OOP, og errorhandlingen (mener å ha hørt dette). Vil nok påstå at vb.NET har litt vanskligere enn vb5 og vb6, men dette er vel bare snakk om å ha programmeringsvanene klare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå