snakzz23 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hei, skal nå søke en ny jobb. Jeg får tilbud om servicebil/firmabil, jeg kan kjøre med den hjem og til jobb, og jeg er nødt til å skatte 3,75kr/per km.. Er dette normalt? Har 20km en vei til jobb, og med en skatt på 36% vil dette tilsvare over 2000kr netto utgifter, som er veldig mye! Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Har selv firma bil. og betaler ingen ting i skatt. pga at jeg ikke har noe fast oppmøteplass. Vis du har fast oppmøteplass altså du skal altid møte opp på kontoret/verksted da må du skatte for bilen all kjøring mener jeg på. Men har du forskjellige oppmøteplasser samt du ikke bruker bil i fritid, så kommer du unna. Mener på det er ca slik Lenke til kommentar
snakzz23 Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 er du elektriker/rørlegger? eller, vet du hvilken ordning som er mest normal for de yrkene? Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 er innenfor byggebranskjen, og ingen som driver med samme som meg betaler skatt for bilen pga dem ikke har fast oppmøteplass. Kan ikke svare for hva rørlegger og eletriker har. Men har du fast oppmøteplass? altså du møter opp på kontoret 0730 hver dag? før du får vite hvor du skal den dagen? Da må du nok skatte for bilen. Lenke til kommentar
snakzz23 Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 jeg står opp halv åtte og får som regel en tlf innen 15min om hvor jeg skal dra og jobbe Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Har tjenestebil/servicebil selv, og har hatt det de siste 8-9 årene. Ikke betalt skatt for det noengang. Brukes kun i arbeidssamenheng, og har ikke noe fast oppmøtested. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå