Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Får ikke bootet windows, bare fra linuxlivecd, harddisken er IKKE gåen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. ser i "computer", og klikker da på egenskaper på windows7, finner ikke noe der.

Har også sett i dev mappa i home eller om det var system. Hvordan finner jeg ut bokstaven/tallet?

Og fortsatt bare enkeltplog som output med sudo foran

Endret av Ron Burgundy
Lenke til kommentar

Lurer på om en annen fremgangsmåte er bedre. Det vi egentlig ønsker er at windows skal reparere sin egen installasjon. Kanskje det greieste hadde vært å få på plass et windows install-medium og boote fra det, for så å fikse den ødelagte installasjonen. Vet ikke hvor godt grub lever uten en /boot å lese fra.

Lenke til kommentar

For å si det rett ut: har stoppet å google uttrykk i linux, blir lettere sinnsforvirret.

Sitter på rett maskin på ubuntu live cd 10.10.

Keymap trenger jeg en liten forklaring på. Eller evt hvordan jeg gjør noe med det :)

Okei, så den siste der nå. Jeg er helt blank her, men kanskje det er like bra :)

Lenke til kommentar

Eh, keymap = tastaturoppsett. Siden du plutselig har æ-ø-å-tilgjengelig. :> Og jeg ser at det er lett å gå seg vill i en jungel av uttryk.

Ok, bare for sikkerhets skyld:

I terminal:

sudo grub

grub > find /boot/grub/stage1

grub > root hd(?.?)

grub > setup (hd?)

----

Prøv dette. Om det ikke tar deg noen vei skal jeg se videre.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Det får jeg også, til og med i mitt installerte Arch. :dontgetit: Der finner jeg riktignok stage1 rent fysisk, da.

Du har ikke tilgang på en windows-DVD? Trenger ikke være din, trenger ikke nøkkel (så i verste fall kan du seile litt, YARR). Ellers skal jeg fortsette å se på det og se hva jeg finner ut av.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Må si det mens jeg hsuker det, takk for hjelpsomheten! :)

Har Windows 7 Professional english lovlig gjennom skolen med brukt nøkkel, kan bruke min egen nøkkel som står på maskinen da?

Men på denne som skal fikses har jeg norsk home premium. Ønsker egentlig fortsatt å ha norsk home premium :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...