Watt Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Har et problem som plager meg grenseløst. Hvordan henter man en textfil fra resource og først, finner antall linjer i filen, for så å lagre alle linjene i filen i et string array (som da er antall linjer stort) har ingen problem med å gjøre dette HVIS filen ligger i samme mappe som programmet.. public string pickRandomWord() { const string file = "Words.txt"; int lineCount = File.ReadAllLines(file).Count(); string[] words = new string[lineCount]; using (StreamReader r = new StreamReader(file)) { string line; for (int i = 0; (line = r.ReadLine()) != null; i++) { words[i] = line; } } System.Random rand = new Random(); return words[rand.Next(0, lineCount)]; } ... men det er det med resources som jeg ikke skjønner en døyt av [edit] leste meg litt opp på resources.. er nesten i mål, må bare finne ut hvor mange linjer det er i filen.. public string pickRandomWord() { using (Stream stream = Assembly.GetExecutingAssembly().GetManifestResourceStream("Hangman.Words.txt")) { string[] words = new string[AntallLinjerIFilen!!]; using (StreamReader sr = new StreamReader(stream)) { string line; for (int i = 0; (line = sr.ReadLine()) != null; i++) { words[i] = line; } System.Random rand = new Random(); return words[rand.Next(0, AntallLinjerIFilen!!)]; } } } meh.. fikset problemet med en liten tellefunksjon private int getLines(Stream s) { using (Stream stream = s) { using (StreamReader sr = new StreamReader(stream)) { int count = 0; string line; while ((line = sr.ReadLine()) != null) { count++; } return count; } } } Endret 21. desember 2010 av Watt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå