Legojenta Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg tenker på å kjøpe meg nytt digitalkamera etter at jula er over. Jeg er interessert i et med god videofunksjon. Jeg har funnet to kameraer jeg kunne tenke meg, men så er det slik at det som koster litt mer har stereo-lyd i videofunksjonen, og det som koster litt mindre har mono-lyd. Så da lurer jeg på hva som egentlig er forskjellen på mono pg stereo-lyd når det gjelder filmopptak? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 stereo bruker 2 "lydkanaler" tror det heter lydkanaler altså kan det være foreksempel trommer på høyre høyttaler , og gitar på venstre når du spiller av et stereo-opptak unskyld hvis det var knotete forklart, bare spør hvis du lurer på no Lenke til kommentar
Legojenta Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 stereo bruker 2 "lydkanaler" tror det heter lydkanaler altså kan det være foreksempel trommer på høyre høyttaler , og gitar på venstre når du spiller av et stereo-opptak unskyld hvis det var knotete forklart, bare spør hvis du lurer på no Men når jeg bare skal bruke digitalkameraet til "vanlig" filming, ikke noe fancy, vet du da hva som er forskjellen? Jeg forstår ikke hva som er forskjellen i hvordan et digitalkamera med mono-lyd og et med stereo-lyd tar opp lyden når man filmer... Lenke til kommentar
tingo Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Et kamera med stereo lyd har vel to mikrofoner. Forskjellen blir at ved stereo lyd så har lytteren mulighet til å finne ut hvor i lydbildet en lydkilde befinner seg (forenklet sagt). Tenk deg at du gjør opptak av en konsert, og står rett foran scenen. Med stereo lyd har lyttere (som ikke ser konserten) mulighet til å høre om slagverket står på høyre eller venstre side, for eksempel. Lenke til kommentar
Legojenta Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 Et kamera med stereo lyd har vel to mikrofoner. Forskjellen blir at ved stereo lyd så har lytteren mulighet til å finne ut hvor i lydbildet en lydkilde befinner seg (forenklet sagt). Tenk deg at du gjør opptak av en konsert, og står rett foran scenen. Med stereo lyd har lyttere (som ikke ser konserten) mulighet til å høre om slagverket står på høyre eller venstre side, for eksempel. Takk, det var oppklarende =) Lenke til kommentar
Plutoid Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) Mono/stereo kan bety litt mer. Et systemkamera kommer med ny modell i februar. Her er et rykte som viser forskjellen. Om d er riktig får tiden vise. Hør selv på forskjellen: http://www.43rumors....und-comparison/ Endret 28. desember 2010 av Plutoid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå