DeadManWalking Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg er nesten i mål. Når jeg skal installere grub2 til partisjonen hvor arch ligger så feiler den. Jeg bruker archboot, så jeg tror problemet kan ligge der. Jeg prøvde også å chroote inn i install greien. Fungerte ikke det heller. Rart! Tips? (Har installert refit, og boot screen finner linux partisjonen. Får bare opp ingen bootbar device.) Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Skal ikke grub til disken og ikke en partisjon? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Ikke på mac. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Fungerer det annerledes der? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Ja, veldig anderledes. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Ser det nå i arch wiki, uten at jeg skjønner hvorfor det er sånn. Meh, mac. Also in the install boot loader stage, install GRUB on whatever partition that /boot is on. Warning: Do not install GRUB onto /dev/sda !!! Doing so is likely to lead to an unstable post-environment. Men ok, archboot er en slags pimpet arch som kun kjører i RAM, amirite? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Jepp. Fungerer jo bra. Minus det at den ikke makter å få inn grub2. Uber irriterende. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Kanskje ikke det du ser etter, men prøvd grub1? Bruker du pakkebrønn? Kanskje det er en broken utgave, og at du bør kompilere selv. Kan være siden det er en spin-off distro. Endret 20. desember 2010 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 grub2 vil ikke installere seg på en partisjon, kun på MBR. Du kan force den med en parameter (har gjort det selv, og det fungerer), eller du kan bruke grub1. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Se der ja, sokkalf ordner opp! Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Se der ja, sokkalf ordner opp! Grub1 støtter ikke GTP partisjonstabell. Det skal gå an å bruke en egen mini grub partisjon, mer stabilt enn den force greien du nevner. Jeg skal dual boote, så det førte som starter er refit. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Refit presenterer uansett et "MBR"-miljø for linux og grub, så GPT trenger du ikke å tenke på i det hele tatt. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Det fungerer ikke. Dritt greier. Har brukt hele denne jævla dagen på dette tullet. Jeg får bare slå meg til ro med mac os. Dessuten registrerte jeg at wifi kortet ikke er støttet engang. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Refit + både GRUB1 og GRUB2 funker fint på min litt eldre MacBook, ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå