sandbobla Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 man demostrerer ikke for Islam, men for det man synes er riktig... muslimer synes altså at å drive med terror er mer riktig enn å tegne. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Kutt ut generaliseringene hvis du ikke vil kjøre tråden på ræv. Lenke til kommentar
sandbobla Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 http://www.youtube.com/watch?v=xNwRZFQtzTc Tankeløse berter. Det er en video, fra kompisene mine som var der så var det også fryktelig mange flere menn enn damer Damer eller menn, de tar feil. Israel er ingen okkupasjonsmakt, og palestinerne kan få slutt på faenskapen ved å slutte å sende raketter på Israel. Det er palestinerne som begynner hver bidige gang. Israel må ha rett til å forsvare seg. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Du er ny her, Palestina - israel diskusjonen kan du ta i den tråden det skal være. Men du kommer ikke så fryktelig langt når holdingen din går ut på "Jeg har rett, er noen uenige er dem kun noen uvitende horer" Du for ha en fin diskusjon videre, ettersom at jeg har valgt dette som en standard regel "Det er ikke vits å diskutere med idioter, de drar deg ned på sitt nivå og slår deg med erfaring." Mvh VH Endret 20. desember 2010 av Verbal Hologram Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Etniske nordmenn utgjør langt over halvparten av befolkningen. Altså deltok det relativt sett flere ikke-etniske nordmenn enn etniske nordmenn. Poenget er at maaange flere møter opp for å demonstrere mot tegninger enn mot terror. Javel. Men hva så? Poenget ditt var vel ikke bare at flere møter opp. Poenget ditt var vel også noe om at disse tallene for oppmøte betyr noe? Såvidt jeg forstår det er argumentasjonen din basert på at du mener at hvis mange av en gruppe møter opp på en demonstrasjon, så har gruppen sterke meninger om temaet for demonstrasjonen. Motsatt, hvis få av en gruppe møter opp på en demonstrasjon, så er gruppen lite interessert i det som er temaet for demonstrasjonen. Men det var altså, i forhold til folketallet, større oppmøte på denne nei til terror-demoen fra innvandrer-befolkningen enn fra etniske nordmenn. Altså er innvandrere - i henhold til din logikk - mer imot terror enn etniske nordmenn er. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 muslimer synes altså at å drive med terror er mer riktig enn å tegne. Kutt ut generaliseringene hvis du ikke vil kjøre tråden på ræv. monzilla, overstående kan i grunn illustrere hva jeg mente med at 5000 ikke gjør noe fra eller til Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Heldigvis tilhører overnevnte sitat en liten gruppe som er ubetydelig i den store sammenhengen. Ja, det er mye skepsis mot muslimer i Norge i dag. Jeg er helt klokkeklar på at muslimene selv må ta del i å overbevise folk om at en muslim ikke er en farlig person, men en person som velger selv å bruke mye tid og energi på noe vedkommende mener er riktig. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Ser egentlig poenget. Det har jo en stor signaleffekt at demonstrasjonen mot karikaturer mobiliserer betydelig mer enn den mot terrorisme utført i Islams navn. Så klart, det betyr ikke at muslimer støtter terrorisme eller at de er dårlige mennesker, men det sier kanskje litt om hva som engasjerer mest. Ser en del trekker frem at det var få etnisk norske der men dette er ikke snakk om en aksjon gjennomført på vegne av nordmenn men muslimer. Jeg husker noen som drepte en gutt som het Benjamin på norske og "ariske" vegne. Det mobiliserte en del etnisk norske. 2 Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Var jo et soleklart flertall av etnisk norske? Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Ser egentlig poenget. Det har jo en stor signaleffekt at demonstrasjonen mot karikaturer mobiliserer betydelig mer enn den mot terrorisme utført i Islams navn. Så klart, det betyr ikke at muslimer støtter terrorisme eller at de er dårlige mennesker, men det sier kanskje litt om hva som engasjerer mest. Ser en del trekker frem at det var få etnisk norske der men dette er ikke snakk om en aksjon gjennomført på vegne av nordmenn men muslimer. Jeg husker noen som drepte en gutt som het Benjamin på norske og "ariske" vegne. Det mobiliserte en del etnisk norske. Benjamin Hermansen - Holmlia Søstra mi var venn med han, det var litt av en ting det. Den hendelsen åpnet nok øynene til mange... Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Var jo et soleklart flertall av etnisk norske? Ja mener da det, uten at jeg sitter på tallene men det var jo noe som engasjerte etnisk norske noe voldsomt. Samme ved greiene i Sofienbergparken og generelt i situasjoner der man mener rasisme på vegne av etnisk norske foregår (feilaktig som riktig). Men som sagt, det behøver ikke bety noen ting, men det kan likevell være en pekepinn på hva som engasjerer hvem, eller ikke. Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Ser egentlig poenget. Det har jo en stor signaleffekt at demonstrasjonen mot karikaturer mobiliserer betydelig mer enn den mot terrorisme utført i Islams navn. Så klart, det betyr ikke at muslimer støtter terrorisme eller at de er dårlige mennesker, men det sier kanskje litt om hva som engasjerer mest. Nja, det sier vel strengt tatt bare noe om hva som engasjerer flest, og som engasjerer dem så mye at de møter opp på en demonstrasjon. Det er mange faktorer som styrer om folk stiller på en demonstrasjon eller ikke. Det er for enkelt å anta at alle som ikke stiller ikke er engasjert i temaet. Lenke til kommentar
sandbobla Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 "Jeg har rett, er noen uenige er dem kun noen uvitende horer" Aldri sagt det. Lenke til kommentar
sandbobla Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Men det var altså, i forhold til folketallet, større oppmøte på denne nei til terror-demoen fra innvandrer-befolkningen enn fra etniske nordmenn. Altså er innvandrere - i henhold til din logikk - mer imot terror enn etniske nordmenn er. Nei, du misforstår. Det er muslimer som driver med denne terroren. Islamsk Råd tok initiativ til en antiterror-demonstrasjon for å vise at norske muslimer tar avstand fra terror begått i ISLAMS NAVN. Resultatet? Det møter opp like mange etniske nordmenn som muslimer! Og det møtte opp 40 ganger så mange for å demonstrere mot tegningene i februar! Jeg synes dette forteller mye. 1 Lenke til kommentar
sandbobla Skrevet 21. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2010 Jeg husker noen som drepte en gutt som het Benjamin på norske og "ariske" vegne. Det mobiliserte en del etnisk norske. 40 000, og dette til tross for at det bare var én som ble drept i ariske nordmenn sitt navn. Skulle likt og sett et lignende muslimsk oppmøte i Oslo etter at den første selvmordsbomberen dreper 100 mennesker her i landet. 5 Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Men det var altså, i forhold til folketallet, større oppmøte på denne nei til terror-demoen fra innvandrer-befolkningen enn fra etniske nordmenn. Altså er innvandrere - i henhold til din logikk - mer imot terror enn etniske nordmenn er. Nei, du misforstår. Det er muslimer som driver med denne terroren. Islamsk Råd tok initiativ til en antiterror-demonstrasjon for å vise at norske muslimer tar avstand fra terror begått i ISLAMS NAVN. Hva så? Det burde vel være like naturlig for nordmenn som muslimer å ta avstand fra terror. Selv om det var Islams råd som arrangerte denne demonstrasjonen, så kan jo andre enn muslimer gå. Eller de kan arrangere sin egen demonstrasjon for å vise at de selv tar avstand fra terror. Resultatet? Det møter opp like mange etniske nordmenn som muslimer! Men i relative tall, som andel av hele gruppen møtte det opp mye fler muslimer enn etniske nordmenn. Dersom vi antar at "fler på demo = mer engasjement" - som du tydeligvis gjør - tyder det på at muslimer er mer engasjert mot terror enn etniske nordmenn. Logikken din henger ikke på greip. Med mindre du har noen skjulte forutsetninger du ikke har fortalt oss om enda. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Men i relative tall, som andel av hele gruppen møtte det opp mye fler muslimer enn etniske nordmenn. Dersom vi antar at "fler på demo = mer engasjement" - som du tydeligvis gjør - tyder det på at muslimer er mer engasjert mot terror enn etniske nordmenn. Dette var et arrangement arrangert av islamsk råd, og da er det naturlig at ikke så mange etniske nordmenn møter opp fordi det var ikke ment for dem. At 40 ganger flere møter opp på en demostrasjon mot karikaturtegninger enn mot terrorisme viser faktisk hva som engasjerer mest. Når det gikk motsatt vi med Benjamin Hermansen så var det 40000 som møtte opp. 1 Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Når det gjelder Benjamin Hermansen som nevnes lenger opp, så var ikke han akkurat noen korgutt. What goes around comes around, selv om det hele selvfølgelig er tragisk. Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Ingenting hadde vært bedre enn om at det dukket opp flere tusen muslimer som viser avsky til det som skjedde i Stockholm. Men nå skal det også sies at flere variabler var avgjørende for at det ikke dukket opp så mange. For det første er mange muslimer av den oppfatningen at de ikke trenger å vise avsky for noe som ikke har noen som helst med dem å gjøre. Bare fordi denne terroristen var muslim, betyr ikke at alle muslimer nå er pliktig til å vise sin avsky bare fordi de deler samme religion. Mange muslimer jeg kjenner sier klart og tydelig at de er lei av å bli oppfattet som en del av denne fundamentalismen, og dermed mener de at de ikke har noen å bevise ved å stille opp i demostrasjon. For det andre; det hele var vedlig dårlig organisert fra Islamsk Råd. Mange muslimer som ønsket å være med fikk ikke beskjed at det skulle være en demostrasjon. Neste gang vil jeg anbefalle Islamsk Råd om å promotere det hele litt bedre, og gi beskjed i god tid. For det tredje; mange jeg pratet med sier at kulda har en god del av skylden på hvofor det ikke kom så mange. Det skal sies at det var rimelig kaldt den dagen, dermed valgte mange å bli hjemme. Men igjen; til tross for alle disse elementer var oppmøte dårlig, ingen tvil om det. Endret 23. desember 2010 av statsviter Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Ingenting hadde vært bedre enn om at det dukket opp flere tusen muslimer som viser avsky til det som skjedde i Stockholm. Men nå skal det også sies at flere variabler var avgjørende for at det ikke dukket opp så mange. For det første er mange muslimer av den oppfatningen at de ikke trenger å vise avsky for noe som ikke har noen som helst med dem å gjøre. Bare fordi denne terroristen var muslim, betyr ikke at alle muslimer nå er pliktig til å vise sin avsky bare fordi de deler samme religion. Mange muslimer jeg kjenner sier klart og tydelig at de er lei av å bli oppfattet som en del av denne fundamentalismen, og dermed mener de at de ikke har noen å bevise ved å stille opp i demostrasjon. For det andre; det hele var vedlig dårlig organisert fra Islamsk Råd. Mange muslimer som ønsket å være med fikk ikke beskjed at det skulle være en demostrasjon. Neste gang vil jeg anbefalle Islamsk Råd om å promotere det hele litt bedre, og gi beskjed i god tid. For det tredje; mange jeg pratet med sier at kulda har en god del av skylden på hvofor det ikke kom så mange. Det skal sies at det var rimelig kaldt den dagen, dermed valgte mange å bli hjemme. Men igjen; til tross for alle disse elementer var oppmøte dårlig, ingen tvil om det. Klart det ikke er noe krav om at muslimer skal demonstrere mot terrorisme. Men når terrorisme utøves i din religions navn og terrorisme og trussler mot Vesten i stor grad preges av din religion er det heller ikke urimelig å vise at man tar avstand fra dette. Vi vet jo hvor kraftig etnisk norske reagerer på vold og rasisme mot uskyldige utført på deres vegne, da skulle man kanskje tro at muslimer også ville føle et lignende behov, eller i allefall ønske å vise sine landsmenn at dette ikke er noe de sympatiserer med. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå