espen88 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Telefonen min er ikke skadet enda, men det ville vert greit å vite om dette går før jeg prøver. Har en Samsung Focus som er kjøpt i USA. Hittil har jeg bare ladet den med PC-en siden kontakten som følger med for amerikanske husstander. Men er det mulig å bruke veggkontakten fra min tidligere SE Xperia X1? Evt kjøpe en ny veggkontakt? (Telefonen har en usb kabel som følger med som man plugger i veggkontakten) Eller er det noen omformere e.l. inni de norske som kan skade telefonen på noen som helst måte? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hvis den lades via USB er dette en standard som er global. Derfor er det ikke noe stress. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Telefonen min er ikke skadet enda, men det ville vert greit å vite om dette går før jeg prøver. Har en Samsung Focus som er kjøpt i USA. Hittil har jeg bare ladet den med PC-en siden kontakten som følger med for amerikanske husstander. Men er det mulig å bruke veggkontakten fra min tidligere SE Xperia X1? Evt kjøpe en ny veggkontakt? (Telefonen har en usb kabel som følger med som man plugger i veggkontakten) Eller er det noen omformere e.l. inni de norske som kan skade telefonen på noen som helst måte? Oppgaven til den dingsen du stikker i veggkontakten er å levere strøm og spenning tilsvarende en USB-kontakt, dvs. 5V og en eller anne strømstyrke. Hvis SE-laderen din kan levere like mye strøm som Samsungen din krever, så kan du bruke den. Hvis SE-laderen er litt for "liten" (strømmessig sett), så risikerer du at den blir for varm eller bare slår seg av. Du kan uten problem bruke en norsk Samsung USB-lader sammen med din amerikanske Samsungtelefon. Du kan kanskje også bruke din amerikanske Samsung-lader; sjekk om det står med små skrift at den takler spenninger fra 100V-240V eller noe sånt. Gjør den det, så trenger du bare en pluggovergang for å kunne bruke den i en norsk stikkontakt. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hvis den lades via USB er dette en standard som er global. Derfor er det ikke noe stress. Mange USB-ladere leverer høyere strøm enn det som 'standarden' krever, så det skader ikke å sjekke at man har en lader som kan levere den ladestrømmen telefonen krever uten at laderen må overanstrenge seg. (Avanserte ladere kan beskytte seg selv mot overoppheting osv., så jeg skal ikke overdrive problemet heller.) Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Telefonen min er ikke skadet enda, men det ville vert greit å vite om dette går før jeg prøver. Har en Samsung Focus som er kjøpt i USA. Hittil har jeg bare ladet den med PC-en siden kontakten som følger med for amerikanske husstander. Men er det mulig å bruke veggkontakten fra min tidligere SE Xperia X1? Evt kjøpe en ny veggkontakt? (Telefonen har en usb kabel som følger med som man plugger i veggkontakten) Eller er det noen omformere e.l. inni de norske som kan skade telefonen på noen som helst måte? Oppgaven til den dingsen du stikker i veggkontakten er å levere strøm og spenning tilsvarende en USB-kontakt, dvs. 5V og en eller anne strømstyrke. Hvis SE-laderen din kan levere like mye strøm som Samsungen din krever, så kan du bruke den. Hvis SE-laderen er litt for "liten" (strømmessig sett), så risikerer du at den blir for varm eller bare slår seg av. Du kan uten problem bruke en norsk Samsung USB-lader sammen med din amerikanske Samsungtelefon. Du kan kanskje også bruke din amerikanske Samsung-lader; sjekk om det står med små skrift at den takler spenninger fra 100V-240V eller noe sånt. Gjør den det, så trenger du bare en pluggovergang for å kunne bruke den i en norsk stikkontakt. Tusen hjertelig takk for et meget informativt svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå