BadCat Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Det med multiinstans var tilleggsinfo, det med ytelsen gjelder også en enkelt instans. Jeg sier ikke at det ikke er spillbart på en i5 eller i3 2-kjerne men at det er å ta i å kalle det for toppen da man sammen med kraftig grafikkort har mye bedre ytelse på en Gulftown (980x). Det er helt greit å ha en mindre prosessor så lenge man 1. ikke har noe high end grafikkort eller 2. er villig til å inngå kompromiss i ytelse / grafikkinnstillinger. Jeg antar at spillinteresserte med mindre de kaller seg interessert uten å være det eller har vært i koma / bortreist i 3 år minimum har Core 2 eller bedre og derfor ikke har noe gevinst i å kjøpe i5 / i3. De som vurderer i5 bør uansett prioritere de 500-1000 kr i mekostnad for et system basert på i7 950. Å spille 5 klienter i heroic dungeon er fremdeles mulig i noen av de, men det er blitt mye mer å koordinere i Cataclysm. Selv om det fortsatt er priceless med 5 kontoer til PvP og farming så vil jeg ikke anbefale å spille mer enn 2, feks 2 castere. Det er rett og slett veldig vanskelig å både tanke, heale og gjøre skade på en gang i nye dungeons. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Gått bort ifra SSD fra Corsair pga BSOD meldinger og endret til OCZ Vertex 2. Har også endret noen komponenter som ikke var på lager lenger (PSU og minne). Kan vel også tipse om at folk må gjerne spør om det er mulig å gjøre noen forbedringer i forhold til de datamaskinene de allerede har, slik som BadCat påpeker er forsatt Core 2 cpuer (e8400, e8500, Q9550 osv) veldig aktuelle for en gjennomsnitts spiller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Ser ut som jeg får noe vurderingsgrunnlag når jeg skal sette opp Sandy bridge oppsett allikevel : Kilde: http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i5-2600k-i5-2500k-and-core-i3-2100-tested/20 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 say what!? Dette var jo latterlig billig for den som bare skal oppgradere litt. Jeg har nå en eldgammel pc: MSI K9SLI Platinum 8800 GTS 320 MB DDR2 (?) 4 GB DDR2 RAM og en litt eldre snurredisk. Alt dette kjører wow mer enn ok for meg, og bare de delene jeg trenger for å oppgradere pc-en med budsjett pc vil koste meg 3500 ca. (siden jeg allerede har kabinett, disk dvdrom etc). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 say what!? Dette var jo latterlig billig for den som bare skal oppgradere litt. Jeg har nå en eldgammel pc: MSI K9SLI Platinum 8800 GTS 320 MB DDR2 (?) 4 GB DDR2 RAM og en litt eldre snurredisk. Alt dette kjører wow mer enn ok for meg, og bare de delene jeg trenger for å oppgradere pc-en med budsjett pc vil koste meg 3500 ca. (siden jeg allerede har kabinett, disk dvdrom etc). Vist du kun bruker pcen til WoW, så kjører spillet veldig bra på en i3 + 4GB minne + GTX460. Er litt nyskjerrig på hva pris i3 2100 (sandy bridge 1155 sokkel) blir lagt ut for, er prisen lav nok blir nok den et veldig bra alternativ i lav budsjetts riggene :-) Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Nesten så jeg vurdere å kjøpe meg lavbudsjetts pc-en om det blir jobb-bytte . Har ikke bygd pc siden 2007 Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Nå har jeg hørt meg litt rundt, men får ikke noen konkrete svar, så prøver her. Er dette et godt alternativ for en som gamer wow? Raider og pvper for det meste, hører gjerne på musikk å kjører TS/VENT samtidig. Har brent meg så sykt tidligere når jeg har gått til innkjøp av laptop for å spille på. Er det evt noe bedre jeg kan få meg for 6000? Endret 8. januar 2011 av Cpt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 til å være laptop er den relativ ok mtp intel og nvidia. største downeren er kun 3 gb, som blir litt for lite etter min smak. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Å det vil da si? Hva kan jeg forvente meg i fps og grafikkinstillinger? Har en helt crap pc nå som kjører maks 40 i rolige omgivelser og 5-20 i raids, det er jo helt uholdbart. Er det noe bedre alternativ i samme prisklasse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Minnemengde har som regel ingen direkte innvirkning på fps, før minne er brukt opp. 3gb holder nok i de fleste tilfeller, men sjansen for at 3 blir brukt opp er høyere enn ved 4. 4 virker ut som å være det gylne snitt på en pc brukt til gming. Har litt vanskelig for å finne noen alternativ da jeg har kun ipaden tilgjengelig på hytta. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Okay. Er ikke bare bare og finne ut av hva som er helt opptimalt for meg selv når jeg mer eller mindre ikke kan en døyt om data. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Skal snart få endret alle oppsettene til SB, da SB gir veldig lovende tall i World of Warcraft :-) Kommer mer eller mindre til å basere de nye byggene på: http://www.anandtech.com/bench/CPU/62 http://images.anandtech.com/graphs/sandybridgepreview_082710002107/24413.png Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Da var de fleste oppsettene endret til Sandy Bridge! Droppa i7 2600(k) pga lite ytelse forbedring i forhold til 2500k, og mener det blir urimelig og bruke så mye på så lite, selv i en high end maskin. Ellers er ikke mye forandret, lagt inn litt ekstra info i teksten. Venter også i spenning på GTX560 som kan dukke opp i et eller flere av oppsettene. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Burde oppdatere budsjett pc-en. PSU-en som står oppført er utgått. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Burde oppdatere budsjett pc-en. PSU-en som står oppført er utgått. Endret! :-) Da oppsettene er regnet som en pekepinn i rett retting har jeg ikke fokusert så veldig mye på lagerstatus, slik som f.eks. Agentspoon har gjort i sin tråd. Ta f.eks. PSU, vist ikke VX550 var på lager så er meningen at en lett skal kunne finne et tilsvarende produkt til rundt samme pris. Eventuelt bare spør i tråden :-) Blir litt mange produkter å sjekke lagerstatusen på :-), så derfor sjekker jeg bevist ikke så altfor ofte. Produkter som er gått ut av sortimentet er likvel greit å få byttet Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Da er det vel kjekt ha noen som følger med i tillegg da ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Da er det vel kjekt ha noen som følger med i tillegg da ? Jo, og takker og bukker for det! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Altså, jeg kunne fint klart å finne en PSU selv, er ikke noe med det. Er stort sett bare at jeg hoppet av lasset før Corsair og slikt ble good shit og har meget lite peil på hva som er "best" nå til dags. Hadde en Hiper som holdt i 3 år Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. januar 2012 Del Skrevet 16. januar 2012 Da både interessen for det ene og det andre har falmet ble det lite overs til å orke å oppdatere den. En pc som dog skal yte greit til WoW er denne anbefalt av Agentspoon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1225711&st=0 Bare husk å gå for Nvidia-skjermkort. Kommer forøvrig til å be om at sticky fjernes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå