handerrre Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Brukte Dropbox en liten stund, helt til jeg leste i programmet at de lagret mine slettede filer..... De lagrer dine slettede filer i opptil 3 måneder, slik at du kan gå tilbake på slettinga, og finne frem fila etterpå. Er ingen annen grunn til det, og er jo egentelig ganske gjeft, for om noe slettes på den ene plassen, blir det slettet på alle... Da er det veldig gjeft med en mulighet til å gå tilbake til en versjon av fila som ikke er slettet Er ikke det bare å trykke "show deleted files", merke de og trykke "permamently delete" ? Eller mener dere lagrer slettede filer på andre måter ? Lenke til kommentar
morvag Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Det skal være nok å "permanently delete"'e filer ja, ettersom det da ikke lengre er noen grunn for dropbox å ha de lagret på serverne sine etter det punktet. 1 Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Hvis man er passe paranoid (slik som meg og andre som bryr seg om de beholder filer osv), er dette verktøyet å bruke da? Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Hvis man er passe paranoid (slik som meg og andre som bryr seg om de beholder filer osv), er dette verktøyet å bruke da? verktøyet som i "permamently delete"? Lenke til kommentar
RatKing Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Om man deler ut filer til en annen person så trekkes dette av kvota til begge. 1 Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Jeg kan ikke se at det har kommet ut noen versjon 1.0 til Linux. Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Hadde dropbox tidligere, men byttet til SugarSync pga muligheter for selektiv sync. Er det noe poeng å bytte tilbake ? Selective Sync i Dropbox er fortsatt bare èn mappe, men man kan velge de undermappene man vil i Dropbox mappa. Sugarsync synes jeg er mye bedre her i og med at man kan synce akkurat de mappene man vil uavhengig av hvor på pcen de er. Dropbox er imidlertid mye slickere og mindre bloated enn SugarSync etter min mening. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Hadde dropbox tidligere, men byttet til SugarSync pga muligheter for selektiv sync. Er det noe poeng å bytte tilbake ? Selective Sync i Dropbox er fortsatt bare èn mappe, men man kan velge de undermappene man vil i Dropbox mappa. Sugarsync synes jeg er mye bedre her i og med at man kan synce akkurat de mappene man vil uavhengig av hvor på pcen de er. Dropbox er imidlertid mye slickere og mindre bloated enn SugarSync etter min mening. Jeg har symlinket bl.a. dokumenter til dropbox-katalogen. Funker fint. Endret 22. desember 2010 av Thlom Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Selective Sync i Dropbox er fortsatt bare èn mappe, men man kan velge de undermappene man vil i Dropbox mappa. Sugarsync synes jeg er mye bedre her i og med at man kan synce akkurat de mappene man vil uavhengig av hvor på pcen de er. Dropbox er imidlertid mye slickere og mindre bloated enn SugarSync etter min mening. Denne funksjonen er vel under utvikling, så jeg vil anta at dette er noe man også får på dropbox om ikke så alt for lenge. Det er hvertfall det forbedringspunktet som har fått flest stemmer på votebox. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Håper de kommer ut med mulighet for å gå tilbake i tid med en hel mappe, og ikke bare en og en fil om gangen. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Synes Picasa er langt bedre til backup av bilder. Hvertfall med tanke på at Android kan automatisk synce picasa bilder direkte i galleriet. For 20GB ekstra (utover de ~7 fra gmail) betaler jeg usle 5USD i året). Bruker dropbox til alt annet. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. desember 2010 Del Skrevet 25. desember 2010 Brukte Dropbox en liten stund, helt til jeg leste i programmet at de lagret mine slettede filer..... I hvilken sammenheng var det et problem for deg? Antakeligvis ingen ting, men noen føler seg mer intelligente når de får vise hvor paranoide og bevisste dem er. 2 Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Takk for tipsene om ekstra plass i Dropbox. Har fått meg 19GB gratis, så nå kan bruken utvides betydelig! Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Synes Picasa er langt bedre til backup av bilder. Hvertfall med tanke på at Android kan automatisk synce picasa bilder direkte i galleriet. For 20GB ekstra (utover de ~7 fra gmail) betaler jeg usle 5USD i året). Bruker dropbox til alt annet. Picasa er vel bare på 1 GB i utgangspunktet? Takk for tipsene om ekstra plass i Dropbox. Har fått meg 19GB gratis, så nå kan bruken utvides betydelig! Hvilke tips !?!? Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Det er oppgitt noen linker i noen av de første postene for hvordan man kan få ekstra plass. 2 Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Hvis du går på universitet eller høyskole så kan du få mer plass www.dropbox.com/edu Og ja, DB er veldig kjekt hvis man f.eks. har en laptop på skolen og en stasjonær hjemme. Funker ikke det dersom man går på VGS og har en @iskole email ? Ser og at man kan "connect with facebook" twitter etc, men hva vil det si? Hva gjør det ? Endret 1. januar 2011 av handerrre Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Funker ikke det dersom man går på VGS og har en @iskole email ? Har du prøvd? Ser og at man kan "connect with facebook" twitter etc, men hva vil det si? Hva gjør det ? Vet ikke. Det som vil gi deg betydelig mer plass er referrals. Du kan få 32*250MB (eller 32*500MB hvis du registreres som student) ekstra gjennom referrals. Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) Funker ikke det dersom man går på VGS og har en @iskole email ? Har du prøvd? Noep, kan vel ikke skade Men den må vel ikke være den man signet opp med til å begynne med ? Edit: Funket ikke med @iskole.no email =/ men jeg visste ikke at man hadde .edu email her i Norge (?) Endret 1. januar 2011 av handerrre Lenke til kommentar
Occi Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Det funker (delvis) tydeligvis med mailen man får fra HiO i alle fall. Jeg får nå 500MB per inviterte i stedet for 250, men den 1GBen man skulle få fikk jeg ikke :s Så har bare 2.75GB.. Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 (endret) hvordan er den da? Liksom hva den slutter på, f.eks @iskole.no Endret 1. januar 2011 av handerrre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå