Gå til innhold

Onkyo receiver med HDMI-gjennomløp

Anbefalte innlegg

Jeg har et "prosjekt" gående som består av oppgradering av TV og kanskje forsterker.

Min gode gamle Onkyo-forsterker fra '94 er antagelig moden for utskifting. Litt trist, men en må følge med i utviklingen.

Jeg har da sett meg ut en ny Onkyo-forsterker; Onkyo TX-SR608. Så ser jeg at den har noe som heter HDMI-gjennomløp... Vil det si at jeg kan koble dekoder, PC, PS3 etc til denne forsterkeren med HDMi-kabler, så sørger den for å sende det tilhørende bildet videre til TV'en?

Da blir det jo ikke så stygt hvis Tv'en blir hengende på veggen med kun 2 kabler.

Endret av hightow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lillebroren til denne, kun 5.1. Det er et par ting som er greit å vite:

1) Du kan ha receiveren slått av (altså i stand-by) og bilde og lyd blir overført til tv'en. Du må da selvfølgelig ha lyden på tv'en på.

2) Lyden til tv'en blir også sendt gjennom, noe som kan resultere at en må skru av lyden på tv'en slik at en ikke får ekko. Dette er ikke noe problem om receiveren alltid blir brukt, men i mitt tilfelle så gadd jeg ikke skru den på når jeg skulle se nyhetene halv sju om morgenen. Irritasjonsmoment er det, men ikke ødeleggende for opplevelsen.

Lenke til kommentar

Det er derfor du har en multifjernkontroll ala logitech harmony som slår alle enhetene for en gitt aktivitet på samtidig :)

Hos meg slår den på TV, setter rikktig hdmi inngang, slår på receiver, setter korrekt output på den og slår på dekoderen fra altibox. Alt med ett tastetrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...