andylovesmama Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hallo alle sammen! Jeg har ikke peiling hva jeg skal utdanne meg som, og etter nyttår må jeg ta ett valg. Jeg er 16 år og går Helse og Sosial. Jeg vet ikke hva jeg skal bli, og derfor vet jeg ikke hvilken retning jeg skal ta til neste år. Jeg liker å hjelpe mennesker, og det er det jeg vil jobbe med. Er det noen som har noen tips om hva jeg burde søke over nyttår, og har dere noen forslag til yrker? Gjerne diskuter :) Lenke til kommentar
andylovesmama Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Vel, jeg har ikke lyst til å hjelpe mennesker på den måten, mer som politi eller assistent på en eller annen slags måte.. Jeg har rett og slett ikke peiling. Lenke til kommentar
andylovesmama Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 haha, joda. Jeg har jo tenkt på det, men jeg er usikker.. Derfor trenger jeg flere forslag! Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Da tror jeg du heller bør åpne studiekatalogen og krysse vekk alt som er uaktuelt. Og eventuelt poste det som du tror er aktuelt her, etterpå. Blir litt som å skyte i blinde å bare komme med et forslag her, og et der. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Du går første år på Helse og Sosial? Har du så mange valg til neste år da, egentlig? Er ikke det en toårig linje? Lenke til kommentar
andylovesmama Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Det som er aktuelt neste år er ambulansefag, barne- og ungdomsarbeiderfag, helearbeiderfag eller helseservicefag.. Men jeg skal ta påbygning 3. året, slik at jeg får generell studiekompetanse, så mulighetene for hva jeg kan bli er enorme o.0 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Du kan jo ta påbygg tredje året, slik at du får generell studiekompetanse. Så kan du søke på politihøyskolen =) Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Det er vel egentlig opp til deg selv hva du vil utdanne deg som og mulighetene er som sagt enorme innenfor hver enkelt av studieområdene du velger å ta til 2. klasse. Selv hadde jeg gått for barne og ungdomsarbeider, det har alltid virket småkjekt. Hva du kan utdanne deg som etterpå vet jeg ikke, men man kan vel ta lærerutdanning av noe slag, pedagog og lignende. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Er det ikke strengt tatt irrelevant hva hun tar neste år, om det blir påbygging tredje året? Da blir det jo bare å velge det som er gøyest, eventuelt det som er lettest å oppnå gode karakterer i. Lenke til kommentar
andylovesmama Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Hadde vært en fordel om jeg kan bruke det jeg velger 2. året til det yrket jeg skal jobbe som senere da.. Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Personlig ville jeg anbefalt ambulansefag. Det er et utrolig spennende yrke innen noe du absolutt er interessert i. Og ettersom du er så usikker og føler at Ambulansearbeider er noe du kunne tenke deg å bli, er det sykt vanskelig å bli det utenom VGS. Dersom du uansett tenker å ta påbygg, men ombestemmer deg og heller ønsker å jobbe i ambulansen, ville du stille mye sterkere for søking av praksis. Selv drømmer jeg om å jobbe i ambulansen, men veien dit er så sykt vanskelig dersom du ikke allerede har tatt det på VGS, så jeg valgte sykepleier og er i grunn strålende fornøyd med det også! Lykke til! Lenke til kommentar
HValder Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Fullfør ambulansefag, jobb nokre år og spar opp peng til helikopterlappen, jobb i tømmerindustrien med drittløn nokre år for å få erfaring, til slutt ender du opp med eit spanande, underhaldande og godt betalt yrke der du har fri halve året (luftambulanse) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå