Gjest anon Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hei Er anonym. Dette emnet omandler (1) p-piller, og (2) spysyken. (1): J18 som har igjen begynt på p-pillen. Det er nå kun 7 dager igjen av de store tablettene. Har tatt alle hver dag. Men i noen tilfeller har jeg slurvet, men fortsatt tatt de få jeg har slurvet med innen 12 timer, aldri senere enn det. Spørsmålet mitt er: har dette noe å si? Øker graviditetsfaren om enn ikke tar dem på punkt og prikke? I tillegg hadde jeg samleie 1-2 ganger FØR det hadde gått 7 dager av de store tablettene. På mercilon bruksanvisningen står det at en ikke skal begynne før det har gått nemligen, 7 dager. Ene gangen var det beskyttet, og andre gangen hoppet han av i svingen. Fare? (2): Nå som det er 7 dager igjen av de store tablettene, begynte jeg plutselig å spy, flere ganger. Spysyken? Om jeg spiser noe, kommer det bare rett opp igjen. Spydd 6-7 ganger på grunn av dette. Relasjon til (1)? Håper på skikkelig tilbakemelding. Har graviditetstest, men vet ikke når det er lurest å ta den. Lenke til kommentar
majiiis Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Hei Er anonym. Dette emnet omandler (1) p-piller, og (2) spysyken. (1): J18 som har igjen begynt på p-pillen. Det er nå kun 7 dager igjen av de store tablettene. Har tatt alle hver dag. Men i noen tilfeller har jeg slurvet, men fortsatt tatt de få jeg har slurvet med innen 12 timer, aldri senere enn det. Spørsmålet mitt er: har dette noe å si? Øker graviditetsfaren om enn ikke tar dem på punkt og prikke? I tillegg hadde jeg samleie 1-2 ganger FØR det hadde gått 7 dager av de store tablettene. På mercilon bruksanvisningen står det at en ikke skal begynne før det har gått nemligen, 7 dager. Ene gangen var det beskyttet, og andre gangen hoppet han av i svingen. Fare? (2): Nå som det er 7 dager igjen av de store tablettene, begynte jeg plutselig å spy, flere ganger. Spysyken? Om jeg spiser noe, kommer det bare rett opp igjen. Spydd 6-7 ganger på grunn av dette. Relasjon til (1)? Håper på skikkelig tilbakemelding. Har graviditetstest, men vet ikke når det er lurest å ta den. (1) Graviditetsfaren øker noe, dog minimalt, hvis du slurver ofte. Hormonnivået blir da ustabilt. 5 timer til og fra gjør ingenting, men mer enn det bør unngås til det vanlige for optimal effekt. Angående hoppet av i svingen er faren like stor som om du ikke skulle ha gått på p-pillen, altså liten men tilstedeværende. Kommer selvsagt ann på hvor du er i syklusen din. Regner med du begynte på pillene siste mensdag, og da skal sannsynligheten være liten for at du blir gravid av hoppet-av-i-svingen noen dager etter. Men det er mulig. (2) Sannsynligvis ingen relasjon til 1. Noen kan reagere på hormonelle prevensjonsmidler, men dersom du har brukt den før er det nok bare spysyke. HUSK, spysyken gjør ofte at p-pillene kommer opp igjen og derfor ikke beskytter den neste uka eller to. Endret 20. desember 2010 av indiska Lenke til kommentar
Gjest anon Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (1) Graviditetsfaren øker noe, dog minimalt, hvis du slurver ofte. Hormonnivået blir da ustabilt. 5 timer til og fra gjør ingenting, men mer enn det bør unngås til det vanlige for optimal effekt. Har glemt den 2 ganger om jeg husker riktig, mellom 5 - 12 timer for sent. Forstår det med at det ikke er optimalt å ta den senere enn tenkt, ja. Angående hoppet av i svingen er faren like stor som om du ikke skulle ha gått på p-pillen, altså liten men tilstedeværende. Kommer selvsagt ann på hvor du er i syklusen din. Regner med du begynte på pillene siste mensdag, og da skal sannsynligheten være liten for at du blir gravid av hoppet-av-i-svingen noen dager etter. Men det er mulig. Har gjort som bruksanvisningen sier, men ble bare litt bekymret av å tenke tilbake på nettopp de to tilfellene (mest den ene selvsagt). (2) Sannsynligvis ingen relasjon til 1. Noen kan reagere på hormonelle prevensjonsmidler, men dersom du har brukt den før er det nok bare spysyke. HUSK, spysyken gjør ofte at p-pillene kommer opp igjen og derfor ikke beskytter den neste uka eller to. Går vel utifra at det er bare spysyken, ja. Det var bra du nevnte siste del, for det har jeg selv ikke tenkt over! Tusen takk for kjempegodt svar. Ett spm til, kan jeg ta en graviditetstest idag? Lurt? Lenke til kommentar
majiiis Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Tja, synes heller du burde vente til du er ferdig med de hormonfrie tablettene, er for noen litt for tidlig til å få eventuelt utslag på graviditetstest etter kun tre uker Endret 20. desember 2010 av indiska Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå