Gå til innhold

hjelp til valg av nettleverandør oslo

Anbefalte innlegg

Har valgt å avslutte mitt GET abonnement og dropper fjernsynet og Nrk lisensen. Nå har jeg ikke telefonlinje, men ønsker likevel å ha nettilgang. Er det noen som kan anbefale noen nettselskaper. Har selv tenkt på enten Nextgentel eller ventelo, siden de har rimelige priser. Noen som kan anbefale disse? Bor i Oslo nær sinsen

Endret av diry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har valgt å avslutte mitt GET abonnement og dropper fjernsynet og Nrk lisensen. Nå har jeg ikke telefonlinje, men ønsker likevel å ha nettilgang. Er det noen som kan anbefale noen nettselskaper. Har selv tenkt på enten Nextgentel eller ventelo, siden de har rimelige priser. Noen som kan anbefale disse? Bor i Oslo nær sinsen

Du sier at du ikke har telefonlinje? Betyr dette at du ikke har uttak eller bare ikke har et abonnement.

Selv vil jeg anbefale VDSL2 fra NGT, fungerer strålende!

Om det så at du ikke har en fysisk telefonlinje inn til deg så er veld 4G fra NetCom det beste alternativet pr dags dato:

https://netcom.no/mobiltbredband/4g.html

Lenke til kommentar

NGT er svært bra hvis kobberlinja er bra, og du får jo TV- og VOD-tilbud via samme linja hvis du vil :)

Sjekk selv hva de kan levere til deg: http://www.nextgentel.no/privat/sjekk/

Har du kuttet alle andre kabler, og ikke er så kravstor, kan NetCom "4G" (LTE) være et bra alternativ til DSL i store deler av Oslo - men avhenger av dekning og lokale forhold, og de har jo et tak på 30 GB/mnd.

For noen kan det kanskje erstatte fastlinja, men for meg er det en god reserve- og mobilløsning med bra potensiale, som av og til (både til irritasjon og glede) er raskere enn fastlinja :)

Irriterende nok støttes ikke modemet av rutere grunnet mangel på Linux-drivere og/eller support til fra Samsung, så det er kun Windows- og OS X-maskiner som kan benytte det per i dag.

Skal du teste LTE det ville jeg nok kjøpt online med angrefrist.

Endret av leftbrain
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser jeg er litt sent ute men jeg vil på det sterkeste advare mot NGT. Jeg var kunde av dem i mange år før jeg tilslutt fikk nok. Når nettet virker er NGT helt ok. Servicen de tilbyr er faktisk og helt grei sålenge du kommer forbi førstemann på telefonen men det gjelder jo generelt overalt.

Problemet med NGT er at de bruker enhver anledning til å prøve å snyte deg. Oppigjennom årene var det diverse feil og mangler på linja som alltid skyldtes enten NGT eller en eller annen telemontør med dårlig tid i sentralen. NGT prøvde konsekvent å belaste meg for dette og hver eneste gang måtte jeg klage på regningene for jeg vil ikke betale ekstra for det NGT gjør feil. Enten er det en total mangel på kommunikasjon innad i NGT eller så prøver de seg konsekvent i håp om at du ikke gidder klage, og bare betaler. Etter å ha klagd på rundt 10 slike ekstrautgifter orka jeg ikke være kunde hos NGT mer.

Lenke til kommentar

Mekanisert kundebehandling og mangelfull internkommunikasjon tror jeg dessverre du kan oppleve hos alle bredbåndsleverandører, så vel store som små.

Både fra NGT, Get, Telenor og flere andre har jeg opplevd alt fra superrask, god, service fra kunnskapsrike fagfolk, til direkte hårreisende kundebehandling fra folk som åpenbart burde gjort noe annet, og leveransekjeder som over hodet ikke kommuniserer.

Men sånn er det - de selger relativt kompliserte produkter, de har mange kunder, kompetansen både på kunde- og leverandørsiden varierer kraftig, førstelinje må håndtere alt fra enfoldige kunder som knapt nok ser forskjellen på en telefonkabel og en skolisse, grinete og sta hissigpropper som bare vil klage, til nerder og bedrevitere som stresser med å komme forbi 1. linje og snakke med noen som klarer å skjønne hva de egentlig vil feilmelde.

Så kan det vel være at bransjen sliter med at produktene er såpass kompliserte at de som ikke burde jobbe der, kanskje får bli der litt for lenge, da de lettere kommer unna med dårlig kundebehandling, da kunden ikke vet bedre, og det tar tid å oppdage at de gjør en dårlig jobb og få dem vekk.

Tror f.eks. "slampene" kan vare lenger i jobben hos en bredbåndsleverandør enn de som f.eks. ikke klarer å ta i mot ordre på pizza - enten kommer riktig vare i riktig tilstand innen en time ellers gjør den det ikke - og det er lett å se om det er kokk, ordremottaker eller sjåfør som har "skylda" for misfornøyde kunder.

Hvor ofte opplever du "nei, du får ikke ekstra pepperoni eller en cola, jeg gidder faen ikke punche ordren på nytt, du får bare vente på pizzaen til den kommer, og er den kald så har du vel en stekeovn og kan fikse det sjæl"?

Tilsvarende har jeg opplevd fra IT- og telekombransjen mange ganger, til frustrasjon både for meg og de mange folka der som faktisk gjør en bra jobb.

Endret av leftbrain
Lenke til kommentar

Etter noen dager med NGT så kan jeg bare si at jeg ikke har fått det produktet jeg forventet å få. Hastigheten på bredbåndet varierer svært mye. En annen ting er at jeg har problemer med å koble meg på nett med den ene pcèn. Jeg har 2 andre pcèr som jeg ikke har problemer med, bare denne ene. Kanskje skyldes det mangel på chipset drivere, jævla irriterende er det uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...