Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Deaktivere alarm en gang for alle

DDT

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en 1998-modell for etpar år siden med en "defekt" Defa-alarm. Den har vært død i to år, og det er greit.

Men for etpar dager siden våknet alarmen fra de døde, og uler og blinker før og etter hver kjøretur. Har byttet batterier i fjernkontrollen, men den virker ikke.

Hvordan får jeg deaktivert hele alarm-dritten, for å bli kvitt uling og blinking en gang for alle? Ledninger som skal klippes?

Takknemlig for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det spørs hvilken modell av Defa-alarmen det er. Stort sett bare å følge alle ledninger fra sentralen, og fjerne sensorer, sirener, LED og annet. Startsperren er ofte en kobling via sentralen som bryter strømmen fra tenningslås til startrele når alarmen er aktivisert, så her må det kobles om slik det var originalt. Best er det kanskje å få tak i installasjonsmanuelen for alarmen, og gjøre jobben i omvendt rekkefølge for å demontere.

Lenke til kommentar

Hei!

Kjøpte en 1998-modell for etpar år siden med en "defekt" Defa-alarm. Den har vært død i to år, og det er greit.

Men for etpar dager siden våknet alarmen fra de døde, og uler og blinker før og etter hver kjøretur. Har byttet batterier i fjernkontrollen, men den virker ikke.

Hvordan får jeg deaktivert hele alarm-dritten, for å bli kvitt uling og blinking en gang for alle? Ledninger som skal klippes?

Takknemlig for tips.

Hvor i landet holder du til da? Kan fikse det for deg jeg... er godkjent montør av defa.

Lenke til kommentar

Det spørs hvilken modell av Defa-alarmen det er. Stort sett bare å følge alle ledninger fra sentralen, og fjerne sensorer, sirener, LED og annet. Startsperren er ofte en kobling via sentralen som bryter strømmen fra tenningslås til startrele når alarmen er aktivisert, så her må det kobles om slik det var originalt. Best er det kanskje å få tak i installasjonsmanuelen for alarmen, og gjøre jobben i omvendt rekkefølge for å demontere.

Takk for tips! Motoren starter greit mens alarmen går, så noen startsperre er tydeligvis ikke involvert.

Tenkte ellers ikke å fjerne alarmen fysisk, bare sørge for at den sovner igjen, og aldri våkner. Holder kanskje å klippe alle ledninger til sentralen? Hvor sitter den forresten? I kupeen? I motorrommet?

...

Hvor i landet holder du til da? Kan fikse det for deg jeg... er godkjent montør av defa.

Bor på Nesodden i Akershus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Motoren starter greit mens alarmen går, så noen startsperre er tydeligvis ikke involvert.

Tenkte ellers ikke å fjerne alarmen fysisk, bare sørge for at den sovner igjen, og aldri våkner.

På biler med original startsperre brukes normalt ikke den i alarmen.

Jeg ville demontert alt fra bilen, for å få alt originalt og "lovlig".

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hei!jeg har fått problem med min gamle defa alarm.når jeg slår på alarmen da det blynker lys men sentrallåsen virker ikke.jeg kan ikke starte heller.jeg har skjekket alle sikringen.ingen feil men selv om jeg slå av alarmen da start sperren er på fortsatt.det er snart en uke jeg kunne ikke bruke bilen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Finn ledningen som gir strøm til startrele. Denne er koblet via alarmen. Koble begge ender fra alarmen, og koble dem sammen slik det var før alarm ble installert. Ring en bilkyndig venn dersom du ikke skjønte dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...