Gå til innhold

Tempraturer i Florida i juletiden?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ned til Florida (Orland & Miami) i jula og lurer fælt på hvordan tempraturen ligger på der nede. Er det noen som har vært der nede rundt juletider/januar? Lurer fordi jeg er usikker på hvordan jeg skal pakke med tanke på klær. Er det shorts & t-skjorte eller er det en vanlig Norsk sommer (olabuka & t-skjorte:P) Har vært i Florida før, men det var i Høstferien. Noen som har noen gode råd og tips?

Takker på forhånd for alle svar;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Mchansern skrev (På 20.12.2010 den 9.54):

Jeg har ikke vært der nede i juletider, men kun om sommeren.

Det er fuktig, fuktig, fuktig! Spesielt i Everglades og Orlando.

De sa til oss at badetemperaturen ikke var helt optimal rundt juletider, og at de måtte varme opp bassengene. Tror du kan ta med shortsen ja.

Samme her. Var der i fjor sommer. Når jeg gikk ut av flyplassen i Orlando trodde jeg det var sånne varmeovner i taket, skjønte jo søren ikke hvorfor. Men fant fort ut at det faktisk var så varmt! Aldri opplevd lignende hete.

Er nok varmt og godt der nede, men som Mchansern sier så kan det hende badetemperaturen ikke er helt som man skulle ønske.

God tur! :) Det er utrolig fint der nede!

Lenke til kommentar

Ta med deg noen gensere. Det blir ofte kjølig på kvelden på denne tiden av året.

I følge yr skal det også ikke være mer enn rundt 10 grader på dagen enkelte dager i romjula. Da blir det kaldt å gå med t-skjorte.

I fjor var det noen frostnetter i januar, og det var en dag eller to for noen uker siden hvor det var meldt frost på natta. Er med andre ord ikke alltid 20 varmegrader der nede. :)

Lenke til kommentar
  pacmaniac86 skrev (På 20.12.2010 den 9.42):
  insolvent skrev (På 20.12.2010 den 8.47):
Skjønner at jeg kan se værevarslet på yr.no;). Men det er stor forskjell på "norske" 21 grader og "syden" 21 grader med tanke på luftfuktighet. Jeg vil bare høre fra noen som har vært der nede i disse tider som kan fortelle om klimaet.

Først og fremst må du huske på at Florida er en stor stat, nesten 1/2 norges størrelse og kysten strekker 1800 km så er været nord Florida meget annerledes enn sør Florida. Jeg antar du reiser til sør Florida. JEg bor i USA og har vært der mange ganger, det snødde en gang i Miami juletiden da jeg var ung gutt men det er veldig rart. Typisk vær rundt julen i sør florida er kort bukse og t skjorte vær, noen dager varmt nok til å bade , andre tider må du ha genser på deg.

Hvor har du tenkt å reise til i Florida?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...