Gjest Pokerspiller Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hei. Jeg har noen spørsmål rundt min situasjon og om poker generelt. Først litt om meg selv. Jeg begynte å spille nettpoker for to år siden. Jeg har alltid hatt et kontrollert forhold til spilling og innsats. Det vil si at viss jeg taper innsatt beløp så setter jeg ikke inn mer penger før neste gang jeg vill spille. Men når man spiller noen ganger i uka i to år. Så blir det endel penger. Jeg begynte å spille med lave innsatser. Jeg har vunnet og tapt. Men jeg har ikke godt i pluss i lengden. Totalt så er jeg 40 000 i minus etter en to års periode. Jeg fant frem til dette tallet da jeg tok alle innskudd minus uttak. Over en slik periode merker man ikke et slikt beløp så godt men jeg synes det er for mye penger å tulle bort på å spille et kortspill. Jeg har mange ganger vurdert om jeg er spilleavhengig eller har vert det i perioder? Det som er med meg at jeg spiller ikke mye om gangen. Å når jeg først skal spille en kveld så taper jeg ikke de store summene. Som regel maks 300 en kveld. I tillegg har jeg kontroll på de andre tingene jeg driver på med. Jeg studerer ved UIO og gjør det meget godt på studiene og har et sosialt liv utenom. Drømmen min var sikkert som mange andre, å gjøre pokerspillet om til en gullgruve. Det ble det absolutt ikke. Jeg bestemte meg for å slutte av disse kveldene med pokerspill for tre måneder siden og jeg har holdt meg unna siden da. Ut ifra det jeg har beskrevet ovenfor, kan jeg karakterisere meg som spilleavhengig? Eller en som har vert det i perioder? Så har jeg noen generelle spørsmål rundt poker: Hvorfor er det mellom 90-95% som taper på pokerspill? Hva er det de 5% gjør som er så utrolig mye bedre? Jeg har spillet også endel live. Å jeg synes de er utrolige (om ikke nesten umulige?) endel av de hendene som kommer på nettpoker. Som kommer mye sjeldnere live. Tror dere alt er helt tilfeldig? Håper jeg kan få gode svar på begge delene av posten min. Kommer nok til å se etter andre veier til rikdom nå. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hvis du reide slutte sånn uten problem er du vel ikke avhengig nei. 300 er jo litt penger, men om du f.eks skulle leid en film og spist pizza er jo ikke det noe dyrere, så er vel egentlig ikke så galt. Underholdning koster. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Jeg har tjent 150k totalt siden jeg første gang spilte med Real Money i Januar 2009, og hadde egentlig ikke noe forventinger til poker og aldri vært noen særlig av en gambler. 90-95% Taper i storgrad fordi de ikke klarer å slå raken, mens den andre delen av de tapende spillerne taper fordi de rett og slett er dårlige. Hva gjør de 5-10% som er vinnende over tid? De studerer spillet, finner ut av sine egne feil, prøver nye ting, snakker med andre om hender de har spilt, tilt kontroll, bankroll management. Jeg har ikke spilt mid-stakes, men har ok record på small-stakes cashgames samt at jeg har også en bra Return on Investment på Sit and Go's. Min plan med poker er å ha dette som en hobby, tjene penger som en bi-jobb og prøve slippe slite med å ha endene til å møtes. Gevinstene skal så investeres. Endret 23. januar 2011 av ugotabanana Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå