Loff3n Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg tok opp R1 som privatist nå i slutten av november, den eksamen er ikke lett og du må kunne faget rimelig godt, jeg er redd det kan bli en 4-er der. Som sagt over, man får som regel velig forskjellige oppgaver på eksamen iforhold til det som er i læreboka. Jeg fikk en 5+ på R2 tentamen, men frykter fortsatt hvor vanskelig en eventuell eksamen til sommeren blir. Personlig synes jeg det er den J.... sannsynligheten og geometrien som er noe drit i R1. Dette er heldigvis ikke en del av R2 pensumet, men positive med matte er at det er veldig lett å lære seg selv. For meg og de jeg kjenner er ikke dette tilfellet med fysikk, her lønner det seg å ha en lærer. Men lykke til! Lenke til kommentar
V_B Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg tok opp R1 som privatist nå i slutten av november, den eksamen er ikke lett og du må kunne faget rimelig godt, jeg er redd det kan bli en 4-er der. Som sagt over, man får som regel velig forskjellige oppgaver på eksamen iforhold til det som er i læreboka. Jeg fikk en 5+ på R2 tentamen, men frykter fortsatt hvor vanskelig en eventuell eksamen til sommeren blir. Personlig synes jeg det er den J.... sannsynligheten og geometrien som er noe drit i R1. Dette er heldigvis ikke en del av R2 pensumet, men positive med matte er at det er veldig lett å lære seg selv. For meg og de jeg kjenner er ikke dette tilfellet med fysikk, her lønner det seg å ha en lærer. Men lykke til! Litt OT, men har du noen idè om når vi får karakterene på R1 privatist? Skal være enig i at sannsynligheten og geometrien var noe dritt. Lenke til kommentar
Loff3n Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg tok opp R1 som privatist nå i slutten av november, den eksamen er ikke lett og du må kunne faget rimelig godt, jeg er redd det kan bli en 4-er der. Som sagt over, man får som regel velig forskjellige oppgaver på eksamen iforhold til det som er i læreboka. Jeg fikk en 5+ på R2 tentamen, men frykter fortsatt hvor vanskelig en eventuell eksamen til sommeren blir. Personlig synes jeg det er den J.... sannsynligheten og geometrien som er noe drit i R1. Dette er heldigvis ikke en del av R2 pensumet, men positive med matte er at det er veldig lett å lære seg selv. For meg og de jeg kjenner er ikke dette tilfellet med fysikk, her lønner det seg å ha en lærer. Men lykke til! Litt OT, men har du noen idè om når vi får karakterene på R1 privatist? Skal være enig i at sannsynligheten og geometrien var noe dritt. mener å huske at karakteren vil bli sendt ut den 6-7 januar. er litt usikker selv. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Fellessensur er 4.januar. Da skal man kunne se karakteren(e) på privatistweb. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Har hørt at man i tillegg trenger minst karakteren 2 i nynorsk og kroppsøving for å søke 5-årig master i teknologi ved NTNU. Hadde vært rart om det ikke var et krav. Dersom man har dårligere enn 2 i disse fagene har man jo ikke gyldig vitnemål... Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Jeg vi si at det er kjekt å ha karakteren 4 eller bedre, men det er ikke livsviktig så lenge du kommer inn. Nå studerer jeg realfag og ikke ingeniør, men kjenner flere som ikke var flinke i matte på VGS, men som klarer seg stort sett greit og får C eller D i matte på universitetet. Det viktige er bare å jobbe godt med fagene i hele semesteret, og litt ekstra mye før eksamen så går det nok helt fint. Det spørs jo hva du vil videre. Realister med dårlige karakterer er ikke spesielt ettertraktet i mange jobber. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Jeg vi si at det er kjekt å ha karakteren 4 eller bedre, men det er ikke livsviktig så lenge du kommer inn. Nå studerer jeg realfag og ikke ingeniør, men kjenner flere som ikke var flinke i matte på VGS, men som klarer seg stort sett greit og får C eller D i matte på universitetet. Det viktige er bare å jobbe godt med fagene i hele semesteret, og litt ekstra mye før eksamen så går det nok helt fint. Det spørs jo hva du vil videre. Realister med dårlige karakterer er ikke spesielt ettertraktet i mange jobber. Jepp, det stemmer, men det var ikk det som var poenget mitt. Det var bare at man ikke trenger å være geni på VGS for å komme seg gjennom matten man må ha for å bli ingeniør. Hvor mye personene i eksempelet jobber med fagene har jeg blant annet ikke nevnt. Har hørt at man i tillegg trenger minst karakteren 2 i nynorsk og kroppsøving for å søke 5-årig master i teknologi ved NTNU. Hadde vært rart om det ikke var et krav. Dersom man har dårligere enn 2 i disse fagene har man jo ikke gyldig vitnemål... Ikke helt umulig at det der var en spøk. Endret 2. januar 2011 av strek Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Var et svar til ham som prøvde å ro seg unna med: "Da viser det seg at det bare er NTNU som krever karakter 4 i R2 matematikk, men ellers så trenger du minimum karakter 2 i R2 matematikk ellers har du ikke bestått i faget.". Ellers vil jeg tro at det kommer veldig an på innsatsen man legger i faget. Både matematikken på vgs. og ingeniørmatten er for det meste regning, og man trenger ikke å være noe ess i matte for å komme gjennom. Hadde selv stryk i førsteårsmatten på grunnkurs, da jeg ga faen, men tok full fordypning i teoretisk matematikk på vgs. og fikk 6-er da jeg la litt innsats i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå