Gå til innhold

Selvbygg av PC til WoW, ønsker konstruktiv kritikk


Anbefalte innlegg

Jeg har en veninne som spiller WoW, og som ønsker å kjøpe seg en stasjonær PC til nettopp dette bruket. Den vil også bli brukt til vanlige kontoroppgaver, men det er ikke så viktig i denne sammenhengen.

 

Har satt meg ned en liten time her og sett på ulike komponenter, og har kommet fram til et mulig oppsett jeg ønsker tilbakemeldinger på:

 

CPU: i5-760

Hovedkort: ASUS P7P55D

RAM: Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB ( 2x2 GB )

PSU: Corsair HX650

GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1 GB

Kabinett: Cooler Master CM 690 II Advanced

HDD: Western Digital Caviar Black 640 GB, 64 MB

 

Har også lagt med en Noctua NH-U12P SE2 til å kjøle CPU, og et enkelt optisk drev fra Samsung.

 

Spørsmålet er altså: Er dette godt nok/overkill? Hva burde evt byttes ut. Totalsummen blir på 7400 fra Dustin.

 

På forhånd takk!

Håkon

 

EDIT: Da er Radeon6870 byttet ut med et gtx460 OC fra gigabyte :)

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Tom's Hardware hadde en test om hva som ble utnyttet best av WoW.

Som det kommer frem fra konklusjonen, så er det Intel + Nvidia + DX11 aktivert som er tingen.

Ville derfor revurdert skjermkort valget og enten valgt GTX 460 eller GTX 470, første nevnte er litt billigere, den andre litt dyrere.

GTX 460 er et godt valg i forhold til AMD i ytelse/pris:

Although AMD's Radeon HD 5800- and 6800-series cards demonstrate notable differentiation at 2560x1600, lower resolutions show the company's fastest boards running into a limitation in the mid-80 FPS range--below Nvidia's competing GeForce GTX 460.
Lenke til kommentar

Takk for det, da er GPU byttet ut med et OC GTX460 fra gigabyte. Så ut til å gi omtrent samme ytelsen for mindre penger, så det får man være fornøyd med :)

 

Noen tanker om prosessoren? Regner med at den skal klokkes en smule eller tre, opp til 3.5GHz burde ikke by på problemer etter hva jeg har lest på nettet. En i5 på 3.5GHz blir vel ingen flaskehals for et gtx460?

 

Håkon

Lenke til kommentar

Hei, dette ser ut som en veldig bra allround maskin, men flaskehalsen er jo selvfølgelig harddisken.

 

Det er helt utrolig deilig å kjøre OS og spill fra en SSD, og når en først har prøvd det, så går en aldri tilbake til de spinnende skivene.

 

Hvis budsjettet tåler det så ville jeg anbefalt følgende disk:

http://www.dustinhome.no/pd_5010462739.aspx

 

Hvis budsjettet allerede er helt på kanten, så vil jeg anbefale en litt raskere vanlig harddisk:

http://www.dustinhome.no/pd_5010383257.aspx

Lenke til kommentar

Tror nok at vi befinner oss på kanten av budsjettet, har ikke fått snakket noe mer med veninnen min siden sist :p

 

En SSD er definitivt deilig å ha, men de har såpass begrenset kapasitet at man fort må kjøpe en HDD i tillegg om man skal ha etpar bilder, noen filmer og annet stæsj på maskinen :) SSD gir vel kun reduserte loading tid sant?

 

Har foreløpig byttet ut Blue disken med en Black, deilig med ekstra cache. Får høre med henne hvor grensa går for pengebruk, er jo lett å ta av litt :tease:

 

Siste jeg lurer på er egentlig om RAM er grei nok. Den er 1600MHz CAS9, så den er ikke voldsomt rask, men den gir mye for pengene :) Kanskje kjøpe 8GB i stedet for 4?

 

EDIT: Glemte jo rent å takke, fy og skam. Tusen takk for gode tilbakemeldinger!

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...