VistaX Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg er ute etter en ny pc. Den skal først og fremst brukes til skolebruk. Det vil si at et godt tastatur, en god skjerm, god batterilevetid er viktig. Samtidig skal jeg selvsagt bruke PC'n til vanlig bruk, dvs. litt spilling, musikk, bilder etc. Jeg har sett for meg to alternativer fra Samsung. Se link nedenfor: Samsung QX510 Samsung Q530 Hvordan er disse PC'ene mot hverandre? Hvem er å foretrekke? Jeg synes kanskje, på de bildene jeg har sett, at førstnevnte ser best ut, da design også er viktig. Jeg kan jo også nevne at jeg liker designe på MAC, men at jeg vil Windows. Noen som har erfaringer med PC fra Samsung? Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Med tanke på at førstnevnte koster nesten dobbelt så mye so den andre. (9600,- vs. 5700,-) Så er den en del bedre. Her ser du en sammeligning mellom begge to: Etter å ha sett kjap over sammenligningene ser jeg hvertfall at førstnevnte IKKE er verdt så mye, med tanke på at den har mindre hdd, bare litt bedre skjermkort og cpu. Men den andre såg faktisk ikke så halvgæren ut Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 22. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2010 En annen ting, er det mulig å skifte ut harddisken med en SSD disk? Jeg bryr meg egentlig ikke om størrelsen på harddisken, fordi jeg aldri har mye lagret. Stort sett dokumenter, musikk, litt film og bilder. Men om jeg har 500gb eller 650gb spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 En annen ting, er det mulig å skifte ut harddisken med en SSD disk? Jeg bryr meg egentlig ikke om størrelsen på harddisken, fordi jeg aldri har mye lagret. Stort sett dokumenter, musikk, litt film og bilder. Men om jeg har 500gb eller 650gb spiller ingen rolle. Noen? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Så lenge det sitter i en 2.5" harddisk(som er standard) i PCen, kan du bytte den ut med en SSD disk Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Så lenge det sitter i en 2.5" harddisk(som er standard) i PCen, kan du bytte den ut med en SSD disk Ok, takk for svar. Er det noen som har andre forslag til PC jeg kan kjøpe? Tenker priser rett under 10 000kr, og ikke større enn 15" skjerm. Kan jo nevne første posten min: Jeg er ute etter en ny pc. Den skal først og fremst brukes til skolebruk. Det vil si at et godt tastatur, en god skjerm, god batterilevetid er viktig. Samtidig skal jeg selvsagt bruke PC'n til vanlig bruk, dvs. litt spilling, musikk, bilder etc. Jeg har sett for meg to alternativer fra Samsung. Se link nedenfor: Samsung QX510 Samsung Q530 Hvordan er disse PC'ene mot hverandre? Hvem er å foretrekke? Jeg synes kanskje, på de bildene jeg har sett, at førstnevnte ser best ut, da design også er viktig. Jeg kan jo også nevne at jeg liker designe på MAC, men at jeg vil Windows. Noen som har erfaringer med PC fra Samsung? Edit: Noen som kan svare på hvordan denne er i forhold til de to andre jeg har nevnt? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=610599#extra - Acer Aspire TimelineX 4820TG 14"HD LED Endret 19. januar 2011 av VistaX Lenke til kommentar
simao86 Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 (endret) Så lenge det sitter i en 2.5" harddisk(som er standard) i PCen, kan du bytte den ut med en SSD disk Ok, takk for svar. Er det noen som har andre forslag til PC jeg kan kjøpe? Tenker priser rett under 10 000kr, og ikke større enn 15" skjerm. Kan jo nevne første posten min: Jeg er ute etter en ny pc. Den skal først og fremst brukes til skolebruk. Det vil si at et godt tastatur, en god skjerm, god batterilevetid er viktig. Samtidig skal jeg selvsagt bruke PC'n til vanlig bruk, dvs. litt spilling, musikk, bilder etc. Jeg har sett for meg to alternativer fra Samsung. Se link nedenfor: Samsung QX510 Samsung Q530 Hvordan er disse PC'ene mot hverandre? Hvem er å foretrekke? Jeg synes kanskje, på de bildene jeg har sett, at førstnevnte ser best ut, da design også er viktig. Jeg kan jo også nevne at jeg liker designe på MAC, men at jeg vil Windows. Noen som har erfaringer med PC fra Samsung? Edit: Noen som kan svare på hvordan denne er i forhold til de to andre jeg har nevnt? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=610599#extra - Acer Aspire TimelineX 4820TG 14"HD LED Vurdera denne sjølv! Ser ut til å vere eit godt kjøp spør du meg. (Acer'en) Endret 19. januar 2011 av simao86 Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Har nå sett litt nærmere på Mac og ser at jeg kan installere Windows 7 på den, så da kan jeg evt. bytte litt på. Vurderer da å konfigurere den litt selv. Hva vil dere anbefale av 128GB SSD eller 8GB RAM? Har dessverre ikke råd til begge. Litt kjipt å ikke øke antall RAM fra den jeg har nå (har også 4GB RAM nå). Er Mac ellers noe dere anbefaler, dere som har prøvd begge deler? Med tanke på word, excel, safari, spotify, outlook og tilkoblinger med HTC/Samsung-telefoner... Noen som vet hvordan det er med 14-dagers returrett på selvsammensatt Mac? Greit å kunne levere den tilbake om jeg ikke er fornøyd med OSX. Edit: Vurderer også om jeg skal velge 13" eller 15". Kommer fra 17" HP nå, så er litt redd for at 13" blir for lite. Ser litt fotball (TV2Sumo) på den, men holder for det meste på med internett, office-pakken, spiller Football Manager. Men skal samtidig ha den med på skolen (det blir min nåværende 17" for stor til). Endret 27. januar 2011 av VistaX Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Mac har en utrolig høy pris i folhold til komponenter, ganske frekt av apple imo. Men, du har 14 dagers returrett etter lov på alle produkter som ikke er kjøpt på et vanlig sted(butikk). Om du kan returnere det i samme stand som du fikk det Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Mac har en utrolig høy pris i folhold til komponenter, ganske frekt av apple imo. Men, du har 14 dagers returrett etter lov på alle produkter som ikke er kjøpt på et vanlig sted(butikk). Om du kan returnere det i samme stand som du fikk det Så du vil altså anbefale Samsung QX510 fremfor Apple Mac? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ville ikke anbefale noen apple om man ikke er interesert i og betale noen tusenlapper ekstra for en eple loge. Men, du burde kjøpe en laptop med sandy bridge prosessor, altså intels nyeste. Intels sandy bridge mobile prosessorer Disse er de beste på markedet nå, uten tvil. Samsungen har derimot ikke sandy bridge prosessor, så hadde jeg vært deg ville jeg funnet noe annet Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Men prosessoren som sitter i QX510 er god nok i noen år, uten at den blir "håpløs"? Det jeg spesielt liker med Samsung QX510 er at den er i aluminium, og i passe størrelse. Samtidig er det 4GB RAM som vel fortsatt sies å være bra? Noen som vet om det vil være mulig å øke antall GB RAM? Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Men prosessoren som sitter i QX510 er god nok i noen år, uten at den blir "håpløs"? Det jeg spesielt liker med Samsung QX510 er at den er i aluminium, og i passe størrelse. Samtidig er det 4GB RAM som vel fortsatt sies å være bra? Noen som vet om det vil være mulig å øke antall GB RAM? For å svare meg selv må jeg si at jeg heller mer mot Acer Aspire TimelineX fremfor Samsung QX510. Mest på grunn av at den er 14", bedre batteritid, veier mindre og har bedre prosessor. Den har også større harddisk, selv om jeg bryr meg mindre om det fordi jeg vil bytte ut med en 256GB SSD-disk.Dog liker jeg designe på Samsungen, som ligner en del på Mac, men det får så heller være når den andre er billiger og bedre. Et par spørsmål: 1. Vil det være mulig å øke RAM i Acer's pc til mer enn de fire som står i? 2. Hvordan er denne Acer'n? Burde jeg vente på en ny variant som kommer om litt eller en annen modell? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Det skal ikke være noe problem og øke til 8GB RAM, men det er stor sannsynelighet for at det er 32bit OS som følger med, og for å kunne utnytte mer enn 4GB RAM, må du ha 64bit OS Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 9. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2011 Det skal ikke være noe problem og øke til 8GB RAM, men det er stor sannsynelighet for at det er 32bit OS som følger med, og for å kunne utnytte mer enn 4GB RAM, må du ha 64bit OS Det står dette; Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Edition - Dansk / Engelsk / Finsk / Norsk / SvenskSå da regner jeg med at det er 64-bit Men dette er en PC som holder i hvert fall tre år fremover ved bruk av spilling (for det meste FM), skolearbeid, internett, og generell bruk. Har nå en tre år gammel HP Pavilion 17" og den bli litt for stor, bråkete og treg nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå