Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en vil ikke finne begge hardiskene ved formatering

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en relativ gammel hardisk på 300GB og en hardisk som er 1 år gammel på 1TB.

PC'en roper etter en formatering snart, og har hadd et problem sia jeg fikk hardisken at jeg ikke kan finne den når jeg skal formatere PC'en (Altså den hardisken på 1TB), men må manualt inn på windows å søke den opp osv.

Er det en måte å få PC'en til å registere den uten å gjøre det i windows? Skulle gjerne hadd windows instalert på den nyeste hardisken.

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert før på den 300GB uten problemer?

Hvis ja det kan være raskere å kople den 1TB på den tilkopling som du hadde den 300GB og prøve.

Er det XP eller hva du skal installere?

Er det alle sata kontakter på den samme kontroller? Det kan ha med drivere å gjøre.

Eventuelt fortell mer om hva du har.....

Lenke til kommentar

.....det var noe annet jeg tenkte

Det jeg mente var det med kontroller kontakter ( på hovedkort):

-høyre klikk på min datamaskin eller my computer og velg Egenskaper eller Properties.

-Velg Device Manager

-se etter Storage controllers og expandere det. Kan du si hva det står der?

-klikk på Disk managment deretter og ta bilde fra dine hardisker der, slik at vi ser hvordan det står med de...

Lenke til kommentar

Kan du legge bilde fra diskbehandling og?

Hva betyr at du ..må manuelt må inn i windows å søke den opp egentlig?

Prøve du å installere med å boote fra en DVD plate?

Har du navn-type på hovedkort?

At jeg gikk på Device Maggamant og "søkte" dn opp. Sånn at den ble synelig og kunne brukes.

Jeg har Hovedkorte: ASUS - M4A78T-E

Lenke til kommentar

edit: den er selvfølgelig der, jeg var på feil socket ####Den var ikke så enkelt å finne hos Asus, den er vel spesialt laget for en Oem... men ok.####

Kan du ikke ta bilde fra diskbehandling ? eller vet du ikke hvordan du kommer til der?

Og helt basic alså

-du booter opp maskinen og entrer i biosen...... ser du da disken din under Main menu? der det står om IDE og SATA?

og hvis ja

-du booter opp fra din DVD, går videre til Installation, og deretter ser du ikke disken der du skal velge i hvilken partition du skal installere?

Etter å ha lest om BIOS versjoner og oppdatteringer for denne modelen, så ber jeg at du finner ut hvilken bios version du har. Ikke umulig at det kan være noe der..... så tenk på det, finne ut, lese litt... og vi finner sikker en løsning..... men nå blir det vel ..

..god natt

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...