Lasse94 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Hei! Har planer om å overklokke, men har aldri gjort det før og er derfor veldig redd for å gjøre noe galt! Er det lettest å overklokke fra BIOS eller fra et annet program? har lyst til å overklokke skjermkort også.. idletemp ligger på 44,37,41 og 48, det er coretempsen.. 50-58 på black ops.. hvilke ting er det jeg skal endre i bios, eller programmet? Specs: Hovedkort: Asus P5Q-VM CPU: Intel Core 2 Quad Q8200 Skjermkort: Radeon HD 4850 Takker for hjelp Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) -dobbelpost- Endret 19. desember 2010 av RRhoads Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Idletempen er ganske høy, så jeg ville rengjort kjøleren eller kjøpt ny kjøler først. Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Idletempen er ganske høy, så jeg ville rengjort kjøleren eller kjøpt ny kjøler først. ja, er stock kjøler, tror jeg skal kjøpe V8, men kunne dere gi meg en forklaring på hva jeg må gjøre og hvor høyt jeg kan ta den ca? trenger ikke å være optimal ytelse, men bare øke den litt. Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Ingen cpuer overclocker likt, alt spiller inn, cpu batch og revisjon, hk og kjøling etc. ram.. Dette er bare å gå sakte men sikkert fram. Finnest mangen flotte guider som kan lesest. HW.no har en del, de er kanskje gamle men ting har ikkje forandret seg stort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå