1syros1 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg har i dag S775/Q9450/DDR3 og sitter på gjerdet før Sandy Bridge men er i det hele tatt i tvil om det vil ha noen vits for meg å oppgradere til Sandy Bridge. Det er egentlig bare en oppgave der jeg har noe særlig krav til ytelse på maskinen min og det er spilling av ett spesielt spill, Bad Company 2. I dag ligger alle 4 kjernene på rundt 75% når jeg spiller. HD4870 CF drar også spillet greit, så jeg ligger stabilt på 60 FPS (fraps), vSync på. Hovedkort: X38 Asus Maximus Extreme. 4GB DDR3 minne. Spillet mitt er heller ikke spesielt sultent på minne såvidt jeg har forstått. Derfor: På hvilken måte vil jeg oppleve fordeler av å oppgradere til nyere hardware? Folk jeg har spurt mener at det er naturlig at spillytelsen blir bedre, men akkurat hvordan skjønner jeg ikke, siden hverken cpu eller gpu jobber for fullt. Fraps/FPS blir jo mye brukt ved måling av spillytelse. Men med vSync på vil jeg vel bare få samme fps som før, eller? Kan noen hjelpe meg med argumenter for eller imot å oppgradere? På forhånd takk for innspill. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hvis spillet går greit uten lagg, og ellers kjører optimalt er det vel lite vits i å oppgradere maskinvaren. Om 2 år fra nå så er Sandy Bridge tilbakelagt. Da har du klart deg over to generasjoner hovedkort, og kan kjøpe alt nytt. Det er mitt råd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå