Gå til innhold

Flashe bios på a7n8x deluxe!

hwknut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
prøvde meg på de4n forklaringen som var på asus.com, så prøvde jeg meg fram, men når jeg skulle lagre bios'n hadde jeg ikke nok plass på floppyen! :x

På cd'en som følger med kortet ligger noe som heter "Asus Update" eller noe i den duren. det programmet bruker du til å flashe biosen fra windows. for så bare å reboote. Så er den nye biosen på plass.

Lenke til kommentar

Bare å laste ned bios fra Asus.com, pass på at du får korrekt bios(it's a jungle up there), Pakk ut bios, legg filen som slutter på *.bin(er ikke sikker på om det er det som er fil endelsen) over på en floppy, start maskinen på nytt. Mens maskinen poster trykk alt+f2, da skal award flash lastes automatisik, følg det som står på skjermen, går som en lek(normalt).

Lenke til kommentar
Bruk Asus update, den er griseenkel. Mye lettere enn bootdisk.

Den finner riktig bios selv og gjør hele jobben for deg, du kan bare lene deg tilbake å se på.

Enig, bare ikke ta cancel mens den holder på eller slå av maskinen :)

Og ta en kopi av den bios'en du har allerede i tilfelle noe skulle gå galt, så kan du flashe den gamle tilbake. Du skal også kunne merke at du senere skal ha lov til å flashe eldre biosversjoner også, kanskje lurt å gjøre det så står du friere senere....

Lenke til kommentar
prøvde meg på de4n forklaringen som var på asus.com, så prøvde jeg meg fram, men når jeg skulle lagre bios'n hadde jeg ikke nok plass på floppyen! :x

På cd'en som følger med kortet ligger noe som heter "Asus Update" eller noe i den duren. det programmet bruker du til å flashe biosen fra windows. for så bare å reboote. Så er den nye biosen på plass.

Bruk den og last ned filen på asus.com men må vite REV nummeret på hovedkortet først.

Lenke til kommentar
har prøvd å bruke ASUS update et par dager nå, uten å lykkes. Hele tiden hevder den at det er for mange brukere på serveren, slik at jeg ikke kan kobl emeg til. Hvorfor er den slik mot meg?   :shrug:
jeg klarte å flashe biosn!

bare gå på www.asus.com og nedlast en bios! så går du på asus update og update bios from a file! enklere får du det ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...