Bernard1 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Hei! Da er tiden inne for meg til å kjøpe ny stasjonær PC, da den gamle har tatt kvelden. Jeg har bygget PC to ganger før, men er så lite oppdatert på deler som det er mulig. Jeg trenger derfor hjelp til å plukke ut delene. Hva jeg har av deler: - 2 stk. 20" skjermer i 4:3-format med en oppløsning på 1600*1200. - Musematte, mus, tastatur, headsett, lydanlegg etc. - DVD reader/writer. - To gamle viftestyrere, hver for 4 vifter. 5.25" bay. Hvilke behov jeg har: - PCen skal være god for gaming. Må kunne drive WoW Cataclysm på maks uten antydning til lagg. Den skal også kunne dra Diablo 3 med god kvalitet når det kommer ut, og generelt andre spill. - PCen skal være rask - og god til multi-tasking. Jeg kjører ofte Opera, Outlook, Spotify, Skype, Ventrilo, MSN og et spill samtidig på de to skjermene mine. F.eks. har jeg ofte et spill i "window mode" oppe på den ene skjermen, og en blanding av Opera, Skype og Spotify på den andre skjermen. - Jeg trenger lagringsplass til serier, filmer og noe musikk. 500 GB holder, men er vel kjempebillig med 1 TB nå? - PCen skal være så stille som mulig, men jeg forstår at det er begrenset hva man får til med disse behovene og prisklassen. - Kabinettet skal være stilrent (ikke noe harry lys, plexi-glass osv.), og så lite som mulig uten at det blir vanskelig å jobbe med det eller at temperaturen blir for høy. Noe alla dette kanskje? - Skjermene har DVI-grensesnitt. Prisklasse - Jeg har ingen bestemt prisklasse, men jeg ønsker mest mulig for pengene. PCen må selvfølgelig være god nok til å dekke behovene mine. 7-8k er kanskje passende? Jeg har sett på forumets "mest for pengene"-anbefaling: Black Refinery. Hvordan dekker denne mine behov? Jeg setter utrolig pris på all hjelp. Dere sparer meg for de mange timene jeg hadde trengt for å oppdatere meg på markedet! På forhånd takk Lenke til kommentar
duser Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Black Refinery tror eg er perfekt til deg Lenke til kommentar
Marulven Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Ja den har alt du ber om, men hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt ny skjerm(er)! Du får skjermer for rundt 1000-lappen som er en god del bedre enn det du har. Lenke til kommentar
Bernard1 Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Takker for svar! Har sett at Intel skal være hakket med ideelt enn AMD når det kommer til wow. Er det en idé å bytte ut prosessoren? I så fall, hvilken modell skal ta AMD'ens plass? Et spørsmål til: Holder 4 GB ram? Som sagt så multi-tasker jeg veldig mye. Et spill i windowed mode + 3-4 programmer på skjerm 2 er ikke uvanlig. Og siste: Holder 60 GB til Windows 7 64-bit + programmer? OS, wow, COD, CS ++++ Lenke til kommentar
Bernard1 Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Har sett litt på IT-Henrik sin guide (link). Mid-range PCen til 8k ser meget passende ut. Hva tror dere om denne? Dekker den mine behov bedre enn Black Refinery? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) WoW: Cataclysm kjører en god del bedre på en i7 enn på en i5. CPU Scaling: Intel Det gir en betydelig ytelsesforbedring å skru på DirectX 11 i WoW: Cataclysm. Endret 22. desember 2010 av BadCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå