Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Er mobbing bra eller dårlig?

24 stemmer

1. 1. Er mobbing bra eller dårlig?

• Bra, utvikler samfunnet
      1
    • Bra, får mobberen til å føle seg bedre
      1
    • Nøytralt, det kan vere bra i noen situasjoner, mens i andre kan det vere dårlig
      2
    • Dårlig, det kan få offeret til å føle seg dårlig
      16
    • Dårlig, det stoppe utviklingen av et samfunn.
      4

Anbefalte innlegg

bra? Dårlig?

Begrunn ditt svar. Bare begrunnede svar vil bli med i undersøkelsen altså teller eg opp svar i topic og i poll, men ubegrunnede svar vil ikke bli tatt med. Skoleoppgave.

svar slik:

"Svaralternativ 1; (fordi her)"

eller

"Svaralternativ 2; (fordi her)"

eller

"Svaralternativ 3; (fordi her)"

eller

"Svaralternativ 4; (fordi her)"

eller

"Svaralternativ 5; (fordi her)"

Endret av Gabbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaralternativ 4:

Mobbing skaper et permanent fotavtrykk på psyken. Konstant fysisk eller verbal mobbing medfører usikkerhet hos mobbeofferet, man kan bli asosial å miste venner/ikke få venner da dette kan bety ensomhet i og utenfor skolen. Mobbeofferet kan også miste lysten til å være på skolen og vil heller være hjemme der han ikke kan mobbes. Offeret kan også miste all interesse for skolen generelt å gjøre det dårlig på prøver pga dårlig selvtillit osv.. osv.. osv..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er dette virkelig et spørsmål engang? Noen som har argumenter FOR mobbing? Hvordan skal det utvikle samfunnet?

Svarte alternativ nr 4, grunnet de åpenbare problemene mobbeoffer får.

Vel, eit sosialt fenomen som finn stad i omtrent ALL menneskeleg kultur oppstår sjølvsagt ikkje fullstendig utan grunnlag. Utan den delen av menneskehjernen som utgjer mobbing, ville "negative" avvik gått "ustraffa", viss du skjøner. Dersom mobbing var utelukkande negativt, ville jo ikkje menneska haldi fram med det.

Men eg må seia at eg synest spørjeundersøkinga er ganske snodig opplagt, og eg forstår ikkje heilt kva trådstartar skal få ut av svara. Er dette den obligatoriske undersøkinga i faget sosiologi? Meiner å hugsa at å undersøking var ein obligatorisk del av det faget, der du til slutt skal leggja fram ein rapport. Det finst uansett langt betre spørsmål for dette emnet, som til dømes "Har du nokon gong teki del i mobbing?", og "Viss du har mobba nokon, kvifor gjorde du det?" - då får du nok betre og meir interessante svar å jobba med, trur eg.

Lenke til kommentar

Vel, eit sosialt fenomen som finn stad i omtrent ALL menneskeleg kultur oppstår sjølvsagt ikkje fullstendig utan grunnlag. Utan den delen av menneskehjernen som utgjer mobbing, ville "negative" avvik gått "ustraffa", viss du skjøner. Dersom mobbing var utelukkande negativt, ville jo ikkje menneska haldi fram med det.

Jeg kan se en mulig evolusjonær funksjon, men i dagens samfunn ser jeg ikke mye positivt i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...