Gå til innhold

Rj 45 kontakt fra biltema

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet hvordan en kobler en rj 45 kontakt fra biltema? Knivene er hverken nummerert eller merka med noen form for logisk fargekode. I tillegg er det 10 kniver i kontakta, men bare 8 ledninger som brukes i en standard nettverkskabel.

Noen som vet nummereringa på knivene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LOL ja .... jeg vet det som står der... men problemet med biltema sin rj45 kontakt er at de har ikke markert hvem av knivene som er 1 eller hvem som er blå!?!...... De har 10 kniver som ikke er merka..... Noen som har koblet BILTEMA SIN RJ45 FØR og som vet hvem som er f.eks blå/ nr 1 ?

Endret av Maxie
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet her egentlig o.O

Den er jo merket akkurat som alt annet av patchepaneler/uttak.

En a og en b skisse som viser hver side, er 10 istedenfor 8 da den har støtte for skjermete kabler.

(Skal du terminere en skjermet kabler skal skjermingen på G punktene, ellers overser du disse)

F.eks ved kobling etter A standard blir det slik:

post-175846-0-09126800-1292787886_thumb.jpg

Endret av cruzader
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Pair 1 = kniv 4 og 5

Pair 2/3 = Kommer ann på om du kobler A eller B kobling

Pair 4 = 7 og 8

La meg pressisere med et bilde..... Hvem av disse er pair 1 /kniv 1/blå/gul/grønn++++

Søkte rundt på dette selv da jeg var forvirra over merkinga på Biltema's 46-918 rj45 kontakt selv. Skjønte sammenheng når det ble referert som "A standard" over. Tenkte jeg kunne svare bare for å fjerne forvirring fra evt. andre som søker opp. Forvirrelsen min var hva de mente med A og B. Skjønte ikke at det refererte til T568A og T568B standardene og at det er to sett med valgfrie fargekoder. Dermed fant jeg ingen 1 til 1 kobling fra kontakt til fargekode og det var dermed håpløst å skjønne hva som skulle kobles hvor. Bruk enten koden fra A eller B, men det må gjøres likt i begge ender av kabelen for at det skal funke.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...