Chriiis Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Hei! Jeg er en kommende student og har mange ønsker femover. Det er en ting jeg er nysgjerrig på, og det er å studere i Spania. Er det noen av dere som vurderer det? Eller er det noen av dere som allerede gjør det eller har gjort det? I så fall, hvordan var det? Er det noen som vil anbefale et universitet der? Hvilket språk studerer man på; spansk? Eller finnes det noen studier på engelsk? Håper dere kan fortelle litt om dette til meg. God jul! Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Har studert i utlandet selv, dog ikke i Spania, men kan gi noen generelle tips. Første er ANSA sine sider. Der er det mye bra info, både generell og spesifikk (bla. om hvert enkelt studieland). Det du bør sjekke i første rekke er om utdannelsen du er interessert i er godkjent i Norge (evt. annet land du vil jobbe i) og evt. hva som kreves for å få den godkjent. Så bør du også sjekke hvor mye utdannelsen vil koste deg (herunder skolepenger/studieavgift) og hva du kan få dekket fra Lånekassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå