Gå til innhold

Spille inn gitar til PC latency problemer!

Dynasti

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg Lexicon Lambda lydkort for å spille inn gitar riffer til PC'n.

Har nå koblet til Lambdaen og installert driver. Alt fungerer som det skal, jeg finner lydkortet under lydinstillinger.

Har ikke installert Asio driver eller noe ekstra(ikke innspillings software heller).

Jeg vil først høre meg selv spille av så jeg gikk inn til lyd instillinger å markerte "Listen to this device" så jeg hører meg spille i høytalerne.

Alt går fint men har en liten delay, rundt 0.5 sekunder.

Kjøpte jo lydkortet for å bli kvitt latency problemet. Har like mye latency som jeg har når jeg kobler gitaren direkte til intigrerte mikrofon inngangen.

Har nå koblet gitaren til "Instrument" inngangen på nye Lambda lydkortet og jeg bruker bare hoved kort intigrerte output(mini-jack) får å få lyd i mine 5.1 PC høytaler.

Hvordan kan jeg løse dette problemet? Er litt frustrerende siden jeg brukte vel en tusen lapp for ingenting :p

Ps : Har hørt at ASIO driver kan fjerne delay men det gjelder vel ikke når jeg ska høre meg selv spille?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asio drivern blir jo aktivert når jeg kjører ett innspillings software f.eks cubase? Er litt usikker hvordan ASIO fungerer i d hele tatt. Vil også kunne spille å høre meg selv uten å recorde eller noe sånt.

Ok, skal prøve å koble til eksterne lydkortet.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ta opp flere spor (dubbe deg selv, lage en låt etc...) vil du trenge et program som har latency compensation. Da vil du sannsynligvis få benyttet Asio slik at output / monitoring vil få rundt 2-10 ms latency. Programmet vil også flytte de ulike sporene for deg automatisk slik at lyden kommer ut i sync etter at opptaket er ferdig. Fulgte det ikke med noe programvare til lydkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...