Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nxtgntl,tele2,telenor,tiscali?? adsl fra hvem?


Anbefalte innlegg

NextGenTel gjør det på denne måten.

 

Og ettersom Bluecom kjører på Telenors utstryr går pakkene samme rutene.

 

 

-Chief-

 

Og en tracert fra Bluecom mot samme IP:

 

C:Documents and Settingsmaskin>tracert 213.248.106.200

 

Sporer rute til 213.248.106.200 over maksimalt 30 hopp

 

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.5 [192.168.0.5]

2 19 ms 19 ms 19 ms r-osl-dsl1-lo48.bluecom.no [217.118.48.1]

3 19 ms 19 ms 18 ms r-osl-core1-ge1.bluecom.no [217.118.32.3]

4 19 ms 22 ms 19 ms oso-okr-i1-geth2-1.telia.net [213.248.67.181]

5 27 ms 28 ms 26 ms s-bb1-pos0-0-0.telia.net [213.248.66.89]

6 26 ms 28 ms 25 ms s-hdn-i1-geth1-1.telia.net [213.248.64.86]

7 39 ms 28 ms 29 ms 213.248.106.200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ta firstmail dem er bra og dem har bra priser og pluss at du kan oppgradere til vdsl og vdsl har en hastighet på 12500kbt ned og opp 6500kbt og det er ikke lenge til prisene raser og firstmail slal snart bytte kablene så man trenger ikke å bo så nær sentralen

Lenke til kommentar

Nextgentel er søppel, jeg vil fraråde Dere det på det sterkeste!!!

Jeg bestillte linje hos ngt men måtte vente i over 3 månder før De kom og instalerte, vi måtte ringe og påminne Dem hele tiden og det tar MINST 30-40 min før du kommer igjennom på tlf!!! Så Dere må reine med en skyhøy tlf regning.... Vi dro til og med opp til Diriktøren som holder til i Lysaker i Oslo, snakket med han og klaget på ventingen og masse brutte løfter, da fikk vi linjen etter 1 månd, så han var ok! Men det hjelper ikke når resten av bedriften er søppel!!! De lover og lover men holder ingenting!! Og ikke som om det er nok, men det sender regninger som der passer dem. Vi fikk til og med en regning som gikk oppigjen på samme periode som en annen vi hadde betalt for.

Lenke til kommentar

Nextgentel er søppel, jeg vil fraråde Dere det på det sterkeste!!!

Jeg bestillte linje hos ngt men måtte vente i over 3 månder før De kom og instalerte, vi måtte ringe og påminne Dem hele tiden og det tar MINST 30-40 min før du kommer igjennom på tlf!!! Så Dere må reine med en skyhøy tlf regning.... Vi dro til og med opp til Diriktøren som holder til i Lysaker i Oslo, snakket med han og klaget på ventingen og masse brutte løfter, da fikk vi linjen etter 1 månd, så han var ok! Men det hjelper ikke når resten av bedriften er søppel!!! De lover og lover men holder ingenting!! Og ikke som om det er nok, men det sender regninger som der passer dem. Vi fikk til og med en regning som gikk oppigjen på samme periode som en annen vi hadde betalt for.

Lenke til kommentar

Chef??? Skal si du kan å gosnakke for nextgentel..... Du jobber der og du er sikkert en selger. Du får penger for å sitte å forsvare "firamet ditt"!!!

Vet du hva....? Gå og gjør det du kan best: Ta en kaffe mens du sitter og hører på at noen prøver å ringe, vent ivertfall 30 min før du svarer...og så kan du love og lure den stakkars uvitende person med alt det tullet Dere serverer kundene deres!!! Men snart vet ALLE hvilket "lure" firma dere er!! Håper ivertfall du tjener mye i timen, ellers er den nesten synd i deg...!

:x

Lenke til kommentar

sifo

 

Tror ikke du har helt peiling på hva du snakker om. Direktøren jobber ikke i Lysaker. Direktøren jobber i Bergen. Så jeg kan ikke helt forstå hvilke "direktør" du liksom har snakket med! Iallfall ikke direktøren i NextGenTel.

 

Når det gjelder sein leveringstid så tror de fleste at alt blir gjort på en ruter, eller som de fleste kaller dette modem (som er helt på tryne feil). Har snakket med kunder som trodde de kunne flytte fra Oslo til Bergen, ta med seg ruteren med tilbehør, og koble den opp i den nye leiligheten og surfe videre der. Sorry, men vi har ikke magiske linjer som på en eventyrlig og magisk måte kobler seg fysisk opp selv. Skal nesten vedde på at du bor svinelangt fra en ikke utbygd sentral, som måtte bli levert på tverrkabel fra en utbygd sentral.

 

Og at det er lang ventetid på telefonen hos NextGenTel og Telenor er jo bare en grunn til, de har flesteparten av kundene. Klart det er lav responstid hos Bluecom, de har vel bare sine 5 000 kunder. NextGenTel har 60 000 kunder. Og når det ringer en haug med folk 4 uker etter at de har bestilt og lurer på om de ikke skal få dette bredbåndet snart, 2 uker før leveringstiden løper ut, da er det klart det blir litt kø. Forresten prøv å sende en mail idag til kundeservice, så skal jeg nesten garrantere at den blir svart på i morgen eller på fredag.

 

Og at du får høy telefonregning av å sitte i telefonen med NextGenTel er jo bare bullshit. Det er vanlig norgestakst på tellerskrittene, så da koster det akkurat det samme som når du preiker piss med dama på telefonen i noen timer. Og om du er så onkel skrue at du må gnite på en tier, så kan du jo bare bruke "RingMeg" funksjonen. Da ringer det en hyggelig kundebehandler og løser ditt problem.

 

Selvsagt burde det være kortere kø på telefonen, og det er vel ikke NextGenTel sin feil at alle skal ringe når de kommer hjem fra jobb. Driver for så vidt med merbemanning hele tiden også.

 

At du har vært uheldig med leveringstiden vil ikke dermed si at absolutt alle som bestiller bredbånd fra NextGenTel opplever dette.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Chief:

 

har tele2 adsl(som jo leier linjer av telenor) og det er no vissvass at det routes til usa for å komme til europe.battle.net!! Det er 9 hopp fra meg i kristiansand og til sverige. Først til oslo og så direkte til sverige!

Mulig du bør sjekke litt FAKTA før du kommer med bombastiske uttalelser....... Ikke bare basere deg på noe du har lest her.

Jeg spiller også en del cs og da ligger jeg gjennomsnittlig på 30-40 i ping(på 32spiller-servere) så de uttalelsene dine om telenor og dårlig ping,dårlig routing etc etc etc holder ikke vann ett sted for min del i hvert fall....

 

Og når det gjelder ut-hastigheten til tele2 kunne jeg ikke brydd meg mindre siden jeg så og si aldri uploader noe... Kanskje du bør tenke på at ikke alle er interessert i å ha servere oppe med en gang de får seg adsl... Og da er det mange som vil finne det bortkastet å betale ekstra for ut-hastighet.. Sammenlikner du prisen til ngt mot tele2 for 704/xxx UTEN binding så er faktisk ngt over 150kr dyrere i måneden... Det er f.eks for meg totalt uinteressant å betale over 1800kr ekstra i året for høyere ut-hastighet.

 

OG, er det noe firma i norge som har stor kapasitet i nettet(og da snakker jeg IKKE om hvilket merke nettverksutstyr de bruker eller om det er en norsk fyr som har satt det opp) er det vel telenor! De har garrantert(siden de har så mange kunder) blant de største tilgjengelige båndbreddene ut og inn av landet. Men vis meg gjerne 2 linker som viser at ngt har større tilgjengelig nettkapasitet enn telenor!!! Klarer du det skal jeg virkelig applaudere for ngt :-)

 

Til slutt må jeg bare påpeke som en tidligere her gjorde at det virker jo som om du er fanatisk ngt-tilhenger alla de som diskuterer så bustene fyker om amd/intel, nvidia/ati osv.

 

 

Til han som startet tråden:

Bestill det abbonementet som gir mest for pengene i forhold til det du skal bruke adsl-en din til! Jeg har i hvert fall ikke noe å utsette på tele2 til nå og kjenner folk som er meget fornøyde med både bluecom, fastcom, ngt og telenor! Sjekk hva som er tilgjengelig der du bor og bestill fra den leverandøren som leverer det produktet som passer ditt bruk og din lommebok best.

Lenke til kommentar
Chief:

 

har tele2 adsl(som jo leier linjer av telenor) og det er no vissvass at det routes til usa for å komme til europe.battle.net!! Det er 9 hopp fra meg i kristiansand og til sverige. Først til oslo og så direkte til sverige!

Mulig du bør sjekke litt FAKTA før du kommer med bombastiske uttalelser....... Ikke bare basere deg på noe du har lest her.

Jeg spiller også en del cs og da ligger jeg gjennomsnittlig på 30-40 i ping(på 32spiller-servere) så de uttalelsene dine om telenor og dårlig ping,dårlig routing etc etc etc holder ikke vann ett sted for min del i hvert fall....

 

Og når det gjelder ut-hastigheten til tele2 kunne jeg ikke brydd meg mindre siden jeg så og si aldri uploader noe... Kanskje du bør tenke på at ikke alle er interessert i å ha servere oppe med en gang de får seg adsl... Og da er det mange som vil finne det bortkastet å betale ekstra for ut-hastighet.. Sammenlikner du prisen til ngt mot tele2 for 704/xxx UTEN binding så er faktisk ngt over 150kr dyrere i måneden... Det er f.eks for meg totalt uinteressant å betale over 1800kr ekstra i året for høyere ut-hastighet.

 

OG, er det noe firma i norge som har stor kapasitet i nettet(og da snakker jeg IKKE om hvilket merke nettverksutstyr de bruker eller om det er en norsk fyr som har satt det opp) er det vel telenor! De har garrantert(siden de har så mange kunder) blant de største tilgjengelige båndbreddene ut og inn av landet. Men vis meg gjerne 2 linker som viser at ngt har større tilgjengelig nettkapasitet enn telenor!!! Klarer du det skal jeg virkelig applaudere for ngt :-)

 

Til slutt må jeg bare påpeke som en tidligere her gjorde at det virker jo som om du er fanatisk ngt-tilhenger alla de som diskuterer så bustene fyker om amd/intel, nvidia/ati osv.

 

 

Til han som startet tråden:

Bestill det abbonementet som gir mest for pengene i forhold til det du skal bruke adsl-en din til! Jeg har i hvert fall ikke noe å utsette på tele2 til nå og kjenner folk som er meget fornøyde med både bluecom, fastcom, ngt og telenor! Sjekk hva som er tilgjengelig der du bor og bestill fra den leverandøren som leverer det produktet som passer ditt bruk og din lommebok best.

 

Først og fremst! Tror du ikke jeg har sjekket det jeg sier om at Telenor har dårlige rutingtabeller! Det var en telenor kunde som la ut screenshot av traceroute mot europe.battle.net. Grunnen til at du får bra nå, er vel at de fant ut at denne løsningen var dårlig. Mulig de bare kjørte denne løsningen i en kortere tidsperiode.

 

Jeg kan garantere deg at total kapasitet uavhengig av kunden er NextGenTel over Telenor. Tror du det er uten grunn Telenor har nedlastingsgrense? Selvsagt er dette fordi de ikke klarer peak hos alle kundene samtidig. En gjennomsnittlig NextGenTel kunde laster ned 7GB i måneden. Dette tallet skal jeg garantere er temmelig mye lavere hos Telenor.

 

Har du hørt om AT&T? De er en av de aller største teleselskaper i verden. De har ca. 10 stykk Cisco 7206 POP'er som trafikknutepunkter i USA. Noe som for så vidt fungerer greit nok. NextGenTel har 120 stykk 7200 serien POP'er som trafikknutepunkter i Norge! Vist du fulgte med litt i geografitimen så vet du sikkert at Norge ikke er fult så stort land som USA.

 

NextGenTel kjøre 12012 GateWayer. Dette er toppklassen til Cisco.

 

Telenor klarer nok ikke å stille opp mot AT&T heller.

 

Når NextGenTel viste muskler her for en tid tilbake, da åpnet de alle sluser og kjørte alle kunder på bånn hyler. Da kneet NIX'en. Dette er trafikknutepunktet ut av landet (denne er ikke levert fra NextGenTel). NextGenTel's nettverk koste seg fint avgåre på 26% av brukt kapasitet.

 

Synd å si det men Tormod Hermansens disipler har ikke mye å stille opp mot her.

 

Du kan jo se om du kan få tak i noen faktaopplysninger om Telnor's nettverk! Det er nok desverre sorgens kapittel. Skal de kunne levere nok båndbredde til alle sine kunder må de ha beløpsgrense.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Hahahahaha nå vet jeg i hvert fall hvem som NEPPE kan regnes som særlig objektiv her nå!

Er jo nesten patetisk at du ikke opplyser om at du faktisk jobber for NGT når du sitter og skryter de opp i skyene og snakker dritt om konkurrentene(les: blant annet telenor).....

 

BTW, du skrev at det var få bedrifter som var 1% cisco og at du bare visste om ett annet.....

 

"Why you should choose a service provider who displays the Cisco Powered Network logo.

Here's why. The service providers who display this mark are telling you a lot about their services. They've earned the right to display this mark by maintaining high levels of network quality and by basing their sevices end-to-end on Cisco equipment—the same equipment that virtually all Internet traffic travels on today.

 

Almost 500 of the most successful service providers around the world are members of the Cisco Powered Network program. Situated in more than 62 countries, program members offer a wide range of Cisco-based services for small and large businesses alike. From the basics like Internet access and web hosting to emerging services like IP Telephony and Storage Networking, they should be your first choice when you need to out-task a part of your network." <---- fra cisco.com

 

Nesten 500==få?? ikke i min verden.... "basing their sevices end-to-end on Cisco equipment".... HALLO bruk KUN cisco og dere får sannsynligvis denne statusen.... OG OG OG søk på norway og du får 21treff på selskaper som har denne statusen i norge(ikke alle som er norske selskaper men likevel)........ Vil ikke påstå at jeg synes den 1%-statusen imponerer meg noe som helst faktisk siden du MÅ bruke kun cisco for å få den. Men er sikkert stilig å kunne ha cisco-logoen på hjemmesidene sine :-)

 

*vente i spenning på svar*

Lenke til kommentar

NextGenTel kjører et Topp 1% Cisco Nett, dette er en gradering Cisco gir ut til de 1% beste kundene sine.

 

For de som ikke helt er inne i dette faget, så kan jeg forklare følgende:

Cisco har over 90% av all hardware på internet'et. De er totalt overlegne i ytelse, og pris for den del.

 

Greit nok at de bruker Cisco, akkurat det er ikke noen ulempe. De har sikkert veldig bra kapasitet innenfor norge, men det er jo velkjent at en god Internettforbindelse er avhengig av så mye mer enn utstyrsvalget. F.eks. kapasitet på linjer ut av landet, peering med andre ISP'et. Statistikk på slikt er det sjelden ISP'er gidder å gå offentlig ut med. La merke til en mindre leverandør i USA som la ut full statistikk på nett, ble ganske hyggelig overrasket. Men som sagt, det var en mindre leverandør.

 

NextGenTel leverer ut admin og passord til Netopia ruterene. Det er bare å spørre. Tror foresten de fleste kan det brukernavnet og passordet nå etterhvert.

Håper vi ikke skriver forbi hverandre her. Jeg tenkte ikke på det vanlige brukernavnet/passordet som man får utdelt. Det er nemlig også individuelt på alle Netopia-rutere levert etter en viss dato. Tenkte på passordet til sikkerhetsmenyen som gir en mulighet for å endre hva som helst i ruteren. Har snakket med andre som aldri har fått utdelt det passordet enda de har spurt. Etter en reset og oppsett fra bunnen av omgår man selvsagt det problemet, men det er ikke alltid like aktuelt.

 

Ser ikke helt problemet med å måtte NAT'e to ganger. Greit nok om du ikke frå portforwardet alle portene kan det være litt stress, men det skal fungere fint likevel. Veldig få aplikasjoner som bruker porter over 50 000.

Tenkte mer på f.eks firewall og logging av tilkoblinger til bestemte porter. Sier ikke noe på at 2x NAT ikke funker, for det gjør det. Ser man på om det fungerer godt nok, blir det straks litt nyansert. I tillegg synes jeg at det er best å ha valgfrihet til å ha et tilpasset oppsett uten å bry seg om hva ruteren foran gjør med pakkene. Kanskje det er bare meg som ikke liker å bli sperret inne av et bestemt oppsett :) Det er likevel utrolig mange som sliter med oppsett av ruterne til NGT, spesielt Netopiaen(e). Hvordan blir det da med 2 stk. rutere etter hverandre? Synes det er bortkastet tid og penger. Men det er greit å ha forskjellige meninger.

Lenke til kommentar

Bestilte hos Nextgentel. Fikk fastsatt dato og hele greia.. denne datoen forflytta seg selvsagt konstant til et senere tidspunkt. Og når jeg sendte epost til NGT's kundeservice (hele 5 ganger på en uke), uten og få svar iløpet av nesten 2 uker på enkle spørsmål, vel - da giddet jeg ikke mere. Det hadde gått nesten 2mnd (skulle egentlig kun gå 1mnd, men installasjonstidspunktet ble forflyttet hele tiden), og i tillegg ALDRI fikk svar fra kundeservice, vel da bestemte jeg meg for og si opp hele greia.. Så da sente jeg IGJEN en epost til NGT's kundeservice om at jeg ønsket og avbestille bestillinge.. og hey.. da fikk jeg svar.. etter 1 uke - om at jeg måtte gjøre dette selv på kundesidene deres.. snakk om latskap! tok dem sikkert lengre tid og skrive eposten enn og kansellere bestillingen!

 

Bestilte så hos Tele2. Alltid svar iløpet av 24 timer på kundeservice (epost.. jeg har kun mobiltelefon, så jeg tar meg ikke råd til og stå lang tid i vent på telefon). Fikk fastsatt dato (1mnd), og montøren kom på den fastsatte datoen, og alt funka fra første stund (fikk forøvrig modemet og 3xTP kabler osv. en uke før han kom levert på døra - gratis seff!). Og glad er jeg for det!

 

I tillegg så sendte jeg også henvendelser til NGT's "Ring meg" kontakt-skjema 2 ganger.. ringte dem? nei.. men etter 1 uke fikk jeg epost om jeg ønsket at de fortsatt skulle ringe meg!!! svarte ja, men ingen ringte meg, og fikk aldri svar på den eposten..

 

ALDRI har jeg vært borti så gjennomtenkt RÅTTEN kundeservice som NGT har. skammelig rett og slett!

Lenke til kommentar
Hahahahaha nå vet jeg i hvert fall hvem som NEPPE kan regnes som særlig objektiv her nå!

Er jo nesten patetisk at du ikke opplyser om at du faktisk jobber for NGT når du sitter og skryter de opp i skyene og snakker dritt om konkurrentene(les: blant annet telenor).....

 

BTW, du skrev at det var få bedrifter som var 1% cisco og at du bare visste om ett annet.....  

 

"Why you should choose a service provider who displays the Cisco Powered Network logo.

Here's why. The service providers who display this mark are telling you a lot about their services. They've earned the right to display this mark by maintaining high levels of network quality and by basing their sevices end-to-end on Cisco equipment—the same equipment that virtually all Internet traffic travels on today.

 

Almost 500 of the most successful service providers around the world are members of the Cisco Powered Network program. Situated in more than 62 countries, program members offer a wide range of Cisco-based services for small and large businesses alike. From the basics like Internet access and web hosting to emerging services like IP Telephony and Storage Networking, they should be your first choice when you need to out-task a part of your network."  <---- fra cisco.com

 

Nesten 500==få?? ikke i min verden....  "basing their sevices end-to-end on Cisco equipment".... HALLO bruk KUN cisco og dere får sannsynligvis denne statusen.... OG OG OG søk på norway og du får 21treff på selskaper som har denne statusen i norge(ikke alle som er norske selskaper men likevel)........  Vil ikke påstå at jeg synes den 1%-statusen imponerer meg noe som helst faktisk siden du MÅ bruke kun cisco for å få den. Men er sikkert stilig å kunne ha cisco-logoen på hjemmesidene sine :-)

 

*vente i spenning på svar*

 

Som jeg sa, jeg er ikke ansatt hos NextGenTel. Hadde vært greit å bli ansatt, men er bare innleigd. For meg ville det være likegyldig om jeg var innleigd til NextGenTel, Tele2 eller Telenor...

 

Jeg har selvfølgelig mine egne meninger om NextGenTel, som jeg har sagt utallige ganger nå.

 

Dette blir like sløvt som å si, nei du får ikke låv å si at Intel er bra fordi du jobber i databutikk.

 

Når det gjelder Cisco Powered Network program, så er dette en annen klassifisering enn Top 1% Cisco Networks. Top 1% er de 1% beste nettverkene i verden. Cisco Powered Network Program er bare en klassifisering for nett som kjører Cisco fra Gateway, pop og til DSLAM. Dette er det selvfølgelig mangen som gjør.

 

Det er jo ikke så vanskelig å forstå at NextGenTel kjører et ganske fett nettverk når AT&T som er en av de største på bredbånd o.l. i USA, har 10stk Cisco 7206 POP routere som er trafikknutepunkter i hele USA for AT&T. NextGenTel har 120 sånne POP routere, fordelt i norge.

 

Er det noen som har greie på hva Telenor kjører av utstyr?

 

Og når det gjelder å dele ut erfaringer så er det vel ingen som kan si hvordan en bredbåndsleverandør arbeider bedre enn en som jobber der, eller har jobbet der.

 

Personlig har jeg enda til gode å ha problemer med NextGenTel som leverandør. En kamerat av meg fikk leveringssvikt når han fikk linjen. Når jeg ringte inn for å gi beskjed om dette, var saken allerede i arbeid, og en montør kom 2 dager etter å vi fikk rettet feilen. Fikk BTW levert 2 uker før de 6 ukene var omme.

 

Det som er synd er at når man skal få frem erfaringer så er det alltid de som har opplevd noe negativt som skriker høyest. Om alle fornøyde kunder skulle si sin mening ville saken sett annerledes ut.

 

Om det høres ut som om jeg driter ut andre leverandører så er det å ta litt hardt i. Det er faktisk ganske få ting jeg missliker med andre leverandører enn NextGenTel:

Telnor: missliker begrensning på download, missliker lav upstream hastighet, missliker modem, missliker PPPoE, missliker monopolvirksomhet

Bluecom: missliker lav upstream, missliker at de kjører utstyret til Telenor

Tele2: missliker lav upstream, missliker at de kjører utstyret til Telenor, missliker at de nekter å gi slipp på deg, selv etter at du forlengst har sluttet som kunde hos de.

Firstmile: missliker at jeg ikke vet hva de klarer å levere, siden de er så ny.

Bredbåndsfabrikken: missliker at de bare leverer til blokker og den slags

 

Kommer ikke på flere i farten. Jeg har allerede sagt hva jeg missliker med NextGenTel.

 

Hva jeg liker med de andre leverandørene:

Telenor: liker at de leverer raskt

Bluecom: liker at de ikke er telenor, liker at de deler ut 5 public ip'er

Tele2: liker at de ikke er telenor, liker at de deler ut 3 public ip'er

Firstmile: liker at de ikke er telenor, liker at de leverer raske linjer

Bredbåndsfabrikken: ditto, liker at de leverer raske linjer til "svenske priser"

 

Noe mer dere lurer på? I så fall må jeg nesten svare på dette i morgen, må legge meg nå.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Jeg har selv ADSL fra NextGenTel, og jeg jeg er meget fornøyd med den linja, jeg har til vanelig Bravo abbenoment (704/384 kbps), men siden NextGenTel hadde dette flotte tilbudet til å betale en rundt 500 og noe ekstra så har jeg nå 4mbps linje inn og 864kbps ut, så jeg klager ikke jeg :D så sleng deg på, skulle ikke forrundre meg om de kommer med noen lignende tilbud i fremtiden, kan aldri vite, og det varer helt til 31 august, det vil ikke gjelde deg da siden du først nå blir medlem, men kan anbefale deg å gå for NextGenTel selv om jeg ikke liker NAT-Routing, så er det noe du kan overleve. Og selv om de kan være trege med levering, kansje de har blitt bedre, men men....

Lenke til kommentar

"Dette blir like sløvt som å si, nei du får ikke låv å si at Intel er bra fordi du jobber i databutikk."

<--- dummeste jeg har hørt! Hadde vært det samme om du jobbet i INTEL! Man spør da aldri en nvidia-representant om de har best skjermkort..... sier seg selv at folk som jobber i ett firma langt fra er de mest objektive(hverken i positiv eller negativ retning)... Det man har slike forum til. Her kan man høre på andre sine erfaringer og gjøre opp en mening! Jeg synes at folk som jobber i ett firma og kommer inn her og roser de opp i skyene(selv om de innrømmer småfeil ved selskapet) forsøpler meningsutvekslinger når de ikke fra trådens start opplyser om at de jobber for det aktuelle firmaet(se f.eks komplett kundeservice som kaller seg nettopp det). Bare for å få det fram: Jeg har ikke noe som helst imot NGT!!! Tolererer bare ikke snikreklame fra ansatte som gir seg ut for å være vanlige borgere... Dette er en uting som gjør nytten av slike forum fryktelig mye mindre

 

"Når det gjelder Cisco Powered Network program, så er dette en annen klassifisering enn Top 1% Cisco Networks. Top 1% er de 1% beste nettverkene i verden. Cisco Powered Network Program er bare en klassifisering for nett som kjører Cisco fra Gateway, pop og til DSLAM. Dette er det selvfølgelig mangen som gjør."

Hmm... se på denne du: "For å kunne etablere et robust alternativ til det bestående, samarbeider vi tett med ressurssterke partnere, og Cisco er en av våre nøkkelrelasjoner. NextGenTel har som kun én prosent av Ciscos kunder i 115 land, fått kvalitetsstempelet Cisco Powered Network Partner. " <--- fra nextgentel.no! Virker jammen som om de du jobber for har en litt annen definisjon av hva den 1%'en er for noe.... Prøver du å ro deg unna den også så må jeg bare le(hvis ikke du viser meg en link fra cisco som det står om dette, jeg fant det nemlig ikke! Ett lite regnestykke: cisco har 90% av utstyret som internett kjøres på(det vil si maaaaaange selskaper) vil tro at ca 500selskaper faktisk vil ligge i en 1%-kategori da! Dette er ett premie-eksempel på hvorfor folk som jobber i ett firma ikke burde kommentere sitt eget firma! Chief har sannsynligvis hørt noe om disse cisco-greiene og trodd at den 1%-saken var noe veeeeldig spesiellt, og bruker det som argument for hvorfor ngt er så bra...

 

"Det er jo ikke så vanskelig å forstå at NextGenTel kjører et ganske fett nettverk når AT&T som er en av de største på bredbånd o.l. i USA, har 10stk Cisco 7206 POP routere som er trafikknutepunkter i hele USA for AT&T. NextGenTel har 120 sånne POP routere, fordelt i norge."

Som sagt tidligere: det er ikke nettet man har internt som er det viktigste men hvilke avtaler man har for båndbredde-leie UTENFOR eget nett(noe for så vidt ngt har bra i norge ved sin avtale med banetele)! Internnettet blir jo å sammenlikne med 100mbits kortet i maskinen min her. Det er kjappt som bare det men gjør ikke linjen min fra tele2 noe kjappere for det... Hjelper ikke med 2343432cisco-routere hvis jeg bare har 704-adsl fra tele2.. Skjønte du den sammenlikningen chief?

 

"Og når det gjelder å dele ut erfaringer så er det vel ingen som kan si hvordan en bredbåndsleverandør arbeider bedre enn en som jobber der, eller har jobbet der."

Var det noen her som lurte på hvordan de arbeidet? Tråd-starter lurte vel på hva han skulle velge... Ikke hvordan de forskjellige selskapene jobbet...

 

"Det som er synd er at når man skal få frem erfaringer så er det alltid de som har opplevd noe negativt som skriker høyest. Om alle fornøyde kunder skulle si sin mening ville saken sett annerledes ut."

Faktisk noe jeg er enig med deg i :-)

Lenke til kommentar

Andre ISPer skjønner jeg ikke hvorfor man engang skal vurdere. Stabiliteten på tjenesten ser jo ut til å varierer mer fra sted til sted enn fra ISP til ISP og de andre er dyrere - punktum.

 

Så mitt tips er å vurdere NGT og Tele2 og se hva du strengt tatt vil, kan og gidder å betale.

 

Noen grunn til at man ikke skal vurdere Catch som leverandør?

 

Etter min mening er det de som leverer de beste linjene for de som driver med spilling over nettet.

 

Jeg hadde NGT Charlie i et år, men utenlands ping på godt over 100 de fleste steder gjorde linja bare akseptabel for mitt bruk.

 

Med Catch har man ping under/rundt 50 ingame til de fleste steder i europa.

 

mvh. Xanoo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...