Hanske Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 (endret) Jeg hadde en diskusjon med en kompis i går. Vi diskuterte hvem det er som skal ta ansvar for kjøp og betaling av prevensjon i et forhold. Er det en automatikk i at mannen kjøper/betaler kondomer, og omvendt med p-piller, eller er dette noe man skal dele på? EDIT: Jeg så at jeg postet i feil kategori. Hadde vært fint hvis en moderator flyttet den. Endret 19. desember 2010 av Hanske Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 I et fast forhold hvor kvinner bruker p-piller og kondombruk er sjeldent, så virker det normalt at hun betaler for p-pillen og han betaler for kondomene ja. Selv om jeg syns at han burde bidra med kjøp av pillen (m/tanke på at kondom er sjeldent i bruk). Det er egentlig urettferdig det med at kvinnen er nødt å tenke på pillen hele tiden. Det er opp til dem å huske å ta dem osv. Skulle blitt mer vanlig med p-piller for menn. Lenke til kommentar
Gene Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 P-piller for menn er vel ikke så veldig vanlig fordi de ikke er tilgjengelig ennå Tror jeg og eksen hadde en ganske skeiv prevensjonsfordeling. Hun betalte for P-piller, mens kondomene delte vi på, avhengig av hvor vi var. Lenke til kommentar
majiiis Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 P-piller er ikke store summene, er en mellom 16 og 25 er det maks hundrelapppen hver tredje måned, så synes ikke en burde henge seg opp i de kronene i det hele tatt. Er det derimot dyrere prevensjon, burde en kanskje dele? Jeg betalte vel 1600 ca for p-staven min, og da hadde det vært ålreit å dele f. eks. Kondomer er jo dyrere, så halvparten hver høres fornuftig ut for meg. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 P-piller er ikke store summene, er en mellom 16 og 25 er det maks hundrelapppen hver tredje måned, så synes ikke en burde henge seg opp i de kronene i det hele tatt. Er det derimot dyrere prevensjon, burde en kanskje dele? Jeg betalte vel 1600 ca for p-staven min, og da hadde det vært ålreit å dele f. eks. Kondomer er jo dyrere, så halvparten hver høres fornuftig ut for meg. Grensa går ved fylte 20 år. Jeg betaler p-pillene selv, kondomene kjøpes av den som husker å gjøre det.Men sånn alt i alt blir det nok ganske likt fordelt, iom at vi bytter på å betale det meste.. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Du skal jo være greit hore for å trenge prevasjonsmidler for flere tusen om gangen. Trenger ike dele på det vi vanlige folk. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Hehe, nei et runkeskip er det man kaller vanlig folk Nå har det seg sånn at vi er tenåringer og ikke har så mye penger... Lenke til kommentar
Nyskjerrigperen Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 P-piller for menn er vel ikke så veldig vanlig fordi de ikke er tilgjengelig ennå Tror jeg og eksen hadde en ganske skeiv prevensjonsfordeling. Hun betalte for P-piller, mens kondomene delte vi på, avhengig av hvor vi var. Hehe, jeg var nesten sikker på at de var komt! men da så Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 (endret) Du skal jo være greit hore for å trenge prevasjonsmidler for flere tusen om gangen. Trenger ike dele på det vi vanlige folk. Spørs hva slags prevansjon en velger det. At jeg betalte 1600,- for p-staven min, gjør ikke meg til noen "greiere" hore enn noen som bruker en hundrelapp i uka på kondomer. Edit: og for å svare på topic, jeg betalte for p-staven min. Jeg betalte også for p-pillene. Kondomer ble vel kjøpt av den som husket det, om jeg ikke husker feil. Føler det er en ganske standard ordning, har i hvert fall ikke falt meg inn å be han betale halvparten. Endret 20. desember 2010 av bazukh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå