BadFurDay Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg vurderer å kjøpe meg en DS slik at jeg har noe å spille på når jeg sitter på bussen hjem til juleferien. Da det er 3 versjoner av DS å velge mellom så lurer jeg litt på hvilken det kan være lurt å investere i. DS Lite som koster 990, DSi som koster 1290, DSi XL til 1599, eventuelt XL inkl. new super mario til 1790? Hva gir mest valuta for pengene her? Og hvilke spill kan anbefales å kjøpe med maskinen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 dsi er siste versjon av ds før 3dsi kommer neste år. kluet er hva vil du ha? dsi xl er en helt vanlig dsi med større skjerm, eneste forskjell. forskjellen mellom dsi og ds lite er at dsi har online butikk, større skjermer og stort sett bedre på alle punkter så ds lite ville jeg droppet med mindre liten størrelse er viktig. hva slags spill du burde kjøpe vet jeg ikke, mario er gøy, samme er jo pokemon. ellers så er det meget stort utvalg av både gode og helt ræva tittler, ta en titt på div spill sider for en sjekk eller gamereactor sine topp 5 ds tittler. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Har tittet litt nå. Tror jeg går for DS Lite jeg, for den er på tilbud til 790 på platekompaniet akuratt nå. Je gtrenger bare litt underholdning til lange reiser, så jeg holder kostnaden så lave som mulig. Forskjellen på de er for min del ikke verdt 500 kroner. Takker for tips om gamereactor! Lurer på om jeg skal gå for zelda spirit tracks. Alltid vært fan av zelda spillene, så dette er nok midt i blinken for lange bussturer Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 3DS kommer i mars (dvs om ca tre måneder) og er bakoverkompatibel. Jeg ville helt klart gått for den, om du har råd. (den vil nok koste rundt 2200 - 2500 kr) Holder det med en vanlig DS er DS Lite et bra valg. (jeg har den selv.) Men husk også at DS naturligvis vil falle litt i pris når 3DS kommer, siden den da er "utdatert". Men for all del, den er en meget bra konsoll men en stor menge bra spill. DSi har for øvrig større skjerm og alt det der, men den har også kamera. 3DS på sin side har 3D-kamera, så du kan ta 3D-bilder. Aner ikke hva du kan gjøre med bildene, men litt tøft er det jo. Når det gjelder spill spørs det helt klart hva du liker. Zelda: Spirit Tracks er et svært bra kjøp, og Zelda: Phantom Hourglass er heller ikke så verst. Det største problemet med Z:PH er at du må gå inn i et tårn til stadighet, og du må starte på begynnelsen hver eneste gang. Dette er ordnet i Z:ST, så selv om du må inn i et tårn om og om igjen går du inn i en ny etasje hver gang. Liker du Metroid bør du se om du finner Metroid: Fusion og Metroid: Zero Mission om du har DS Lite. Disse er på GBA, men vel verdt et kjøp. (DSi har ikke GBA-port, btw.) Ellers har vi jo Castlevania-spillene (Circle of the moon, Harmony of Dissonance og Aria of Sorrow til GBA, Dawn of sorrow, Portrait of ruin og Order of Ecclesia til DS). Alle er svært bra og vel verdt å sjekke ut. Det siste spillet jeg bestilte er 999: 9 Persons, 9 Hours, 9 Doors. Jeg aner ikke helt hva det går ut på, men ifølge ign.com er det "a complete mindf**k" og er "Rated M for Mature". På DS. De gav det topp karakter i alt (dvs 9 og 10 av 10), så jeg gleder meg som en unge. Det måtte nok bestilles fra utlandet, men det kommer nok til Norge etterhvert. Sannsynligvis med 18-års aldersgrense. Liker du JRPG er det mer enn nok å velge i: - Final Fantasy IV - Lufia: Curse of the Sinistrals - Dragon Quest IV og V - Dragon Quest IX (siiiinsykt bra, og føles mer som et "normalt" rollespill. Jeg brukte ca 120 timer på det før jeg gikk lei.) - Blue Dragon: Awakened Shadow - Final Fantasy: The 4 Heroes of Light - Golden Sun: Darn Dawn Ellers har vi jo Giana Sisters DS, Henry Hatsworth in the puzzling adventure, Puzzle Quest-serien, Spider-man 3 (mye bedre enn på de "voksne" konsollene), Kung-Fu Panda (igjen, glem de voksne konsollene. Dette er mye bedre.) og ett eller annet Harvest Moon, for å ta noen få. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Jeg vet at 3DS kommer i mars, og skal også skaffes etter hvert Akkurat nå var jeg bare på jakt etter noe underholdning i julen! Endte litt ufrivillig opp med DSi, og er storfornøyd med den! Kompistilbudet til Platekompaniet noen uker før jul var DS (jeg antar det var Lite versjonen, ut i fra bildene) til 790 kroner. Jeg bestemte meg derfor å gå for Lite. Kom til kassa med spillet Spirit Tracks og ba også om en DS fra kompistilbudet. Jenta bak disken rotet rundt på bakrommet og kom ut med en DSi i hendene. Jeg bet meg merke i dette og holdt fint kjeft Varen ble slått inn med en pris på 1290, og hun i kassa stussa på dette men endret prisen til 790 Tusen takk for spilltipsene, JRPG er ikke helt i min gate, men jeg tror 999 definitivt er verdt en titt for meg Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg har spilt 999 en god del timer nå og elsker det. Men vær forberedt på at det er veldig mye tekst og ikke så alt for mye gameplay. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Synes Nintendo DSi XL gir mest jeg, hadde først en så solgte jeg den så skaffa jeg meg Nintendo DSi XL Limited Mario Edition og er storfornøyd med den. Spiller Golden Sun Dark Dawn, Legend Of Zelda Spirit Tracks, New Super Mario Bros og Pokemon SoulSilver på den Endret 5. januar 2011 av iToMaN Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg ville gått for en pre-played DS LIte hos EB-Games eller Gamestop, for så kjøpe 3ds når den kommer... Selv kjøpte jeg en så og si helt ubrukt DS Lite for 800kr hos en Gamestop, og det er snart 2 år siden! Har sett pre-played DS Lite ned i 500kr, men da er de veldig slitt i lakken, og har da ofte ikke lader inkludert (usb ladekabel kan kjøpes fraktfritt fra Kina for 15kr ) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) XL uten tvil. Du får internett featurene fra DSi (samme som xbox live store egentlig) og nesten dobbelt så store skjermer. Den aller første DS hadde ikke noe backlight. DS Lite har lysstyrke innstilling though. Men XL har ikke bakoverkompatibilitet med Gameboy Advance-spill. DS/Lite har en cartridgeslot på baksiden som tar GBA spill, hvis du har lyst å kjøpe noe av det. Den forsvant på XL av en eller annen grunn. Endret 5. januar 2011 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå