FrozenFish Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Halloen, hvordan er "ståa" nå om dagen med linux og nettbanker? For noen uker siden prøvde jeg meg på ubuntu, men gikk tilbake til Windows, da jeg ikke klarte komme meg inn i noen nettbank. Jeg oppdaterte og installerte, til ingen nytte. Nå vil jeg prøve Linux Mint. Hvordan ligger det an der? Funker BankID? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Det er jo som regel bare å installere sun/oracle Java. Ligger i pakkebrønnen i Ubuntu, såvidt jeg vet, og er sikkert enda lettere tilgjengelig (forhåndsinstallert?) i Mint. Selv bruker jeg Fedora, som har OpenJDK, og selv der funker BankID uten problemer. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Hmmm, gjorde alt dette i Ubuntu, men fikk ikke til. Mulig fordi jeg kjørte 64bit? Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Virket bra! Rett inn Lenke til kommentar
tingo Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Xubuntu 10.10, 64-bit - BankID funker her (og har gjort det siden Xubuntu 8.xx eller noe) Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 DnB krever ihvertfall at man bruker Oracle/Sun Java. Jeg avinstallerer alltid IcedTea og smekker inn Sun Java i stedet. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 DnB krevde Sun java før ja. Etter at jeg installerte Xubuntu 10.10 (i oktober) så har nettbanken til DnB funket fint med OpenJDK / IcedTea. YMMV, men det funker hos meg ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå