oddi Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Har en skjerm av typen Samsung Syncmaster 226BW som nå nekter å slå seg på (har en mistanke om dårlig kondensator) 3 år og 2 uker etter at den er kjøpt. Skjermen har stått i ro på samme sted så lenge den har vært i bruk, mener derfor at feilen ikke er selvforskyldt. I følge Infocare sine nettsider har denne typen skjerm 3 års garanti, men i Norge er det vel 5-års reklamasjonsrett på slike produkter? Hvordan bør jeg gå frem dersom jeg skal ha noe håp om å få fikset skjermen på reklamasjonsretten? Lenke til kommentar
TotalVarsling Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 hänvänd dig till infocare med att du önsker bruke reklamasjonsretten, då må de ta den in, og då är det deres ansvar att bevisa att skjermen ikke är sönder på grund av ditt handhavande. alternativt ta upp det med återförsäljaren Lenke til kommentar
oddi Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Har nå fått et reklamasjonsskjema fra nettbutikken jeg kjøpte skjermen i. Et av punktene som må fylles ut er "Dokumentasjon for at mangelen var tilstede ved kjøpstidspunktet". Hvordan kan jeg dokumentere at Samsung har brukt kondensatorer med elendig kvalitet? Har lest rundt på andre forum, og det viser seg at dette ikke er et ukjent problem. (Se feks her) Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Det trenger du ikke fylle ut/dokumentere. Du trenger ikke dokumentere nøyaktig hva som er galt. Kun symptomet som i dette tilfellet er at skjermen ikke virker/Ikke slår seg på. I Norge har vi veldig gode forbruker rettigheter. Skjermen har en garanti på 3 år. Erego er den ment å vare vesentlig lengre enn 2 år og du har dermed 5 år reklamasjon. Nettbutikken du kjøpte den hos tar den så i retur og utbedrer skaden/feilen eller sender deg ny skjerm i retur. Har reklamert på mange forskjellige enheter selv og aldri hatt noe problem med en eneste butikk på dette. Plankekjøring. PS: Garanti/Reklamasjon gjelder til og med om du har kjøpt varen brukt, så lenge du har kvittering på kjøpet. Endret 13. januar 2011 av Buzz76 Lenke til kommentar
oddi Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Flott! Takker for gode svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå