TigerBlack Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg river meg i det lille håret jeg har igjen. min Nissan Primera (P12) 03 modell (automat, 140hk 2.0L) er ett helsikke å starte om tempraturen går noe veldig under 0... startmotoren går og det er plenty med strøm på batteriet ,men den vil bare ikke tenne. ofte går det 5-10 minutter med banning før den i det heletatt vurderer å starte. Dette problemet er der kun når bilen er kald og stått endel timer. noe særlig under -5 så sliter den... jeg har pratet med Nissan og de sier at det skal ikke være noe issues med bilmerket og de har ikke hatt noe veldig klager på tilsvarende. Det skal merkes at hvis jeg fyller 99 oktan på tanken så går det litt lettere å starte. Det skal også nevnes at tennpluggene ikke har vært byttet på en stund, de på verkstedet polerte og filte litt på dem og sa de var gode. Jeg kommer til å montere motorvarmer, men jeg mener at en bil bør starte noenlunde problemfritt ved -5 til - 10 grader. Noen som har noe tips ? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Kan hende du har dårlig tennpluggledninger, koster ikke mye å bytte dem. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Hvor lenge siden er det du byttet tennplugger? Og hva med olje, og tykkelse på den? Bensinfilter er også greit å bytte i løpet av noen år. Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Hvor lenge siden er det du byttet tennplugger? Og hva med olje, og tykkelse på den? Bensinfilter er også greit å bytte i løpet av noen år. Kan prøve å bytte tennpluggene, det er en stund siden de har blitt bytta, olje skifter jeg regelmessig Takker Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Tipper at det er choke-funksjonen som ikke fungerer. Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Skal notere meg den, skal ha saken på verksted så snart som mulig. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvordan gikk det på verksted? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Choke eksisterer ikke på biler med elektronisk innsprøytning. Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Har ikke fått vært på verksted ennå.. ventetid og en viss økonomisk sak (januar-blakkheten) setter grensene her. Endret 10. januar 2011 av Scanor Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Choke eksisterer ikke på biler med elektronisk innsprøytning. Derfor skrev Luske_Ludvig "Choke-funksjon". Ved kaldstart får motoren en fetere bensinblanding for å kunne starte. Det var det jeg mente med choke funksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå