SurvivorKiller Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 jeg har en Airlink 89300 ruter. Den er koblet til en Get modem med middels hastighet inernett. Det som er problemet er at ruteren slutter ofte å virke som den skal. Nettforbindelsen blir plutselig borte, eller at nettet blir veldig treig. For å fikse problemet må jeg først slå av og på ruteren og etter det trykke på reset ved å gå inn på 192.168.0.1 via nettleseren. Det jeg lurer på hva problemet er. Jeg har prøvd å oppdatere ruteren, men det funker ikke av en eller annen grunn ( er sikker på at jeg gjør det riktig). Når jeg skal oppdatere blir forbindelsen mellom pc og ruter borte og jeg får ikke opplastet programvaren til ruteren. Kan det være problem med modemet også? Håper jeg får hjelp. Litt irriterende å ha en slik problem med så dyr ruter :S Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Får du opp flere access punkter i nærheten? Mulig de driver å dunke ut signalen. Gå inn på wifi innstillingene og skift kannalen til enten kannal 1, 6, 11, 16. Lenke til kommentar
SurvivorKiller Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Får du opp flere access punkter i nærheten? Mulig de driver å dunke ut signalen. Gå inn på wifi innstillingene og skift kannalen til enten kannal 1, 6, 11, 16. Ja, pc'en min finner sju andre trådløse nettverk. Skal prøve å gjøre det du sier og se om det virker. Takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Sjekk om det er noe som bruker mange forbindelser mot nettet. Det er enkelte Jensen-routere som kneler bare man har iTunes på en PC. Trolig vil routeren bli mere stabil med siste firmware. Resett routeren og prøv å legg inn firmwaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå