Jappesen Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg har plukket fra hverandre 2 PC'er med XP som begge hadde fungerende SATA disker. Nå når jeg setter dem sammen igjen med ny installering av XP kommer ikke SATA diskene opp noen steder i Windows (utforsker, computer management). Driverne er innstallert (Fasttrack). Håper noen kan hjelpe meg til å finne ut hva jeg må gjøre for å få til dette Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Da forstår jeg det slik at XP er installert på en annen (PATA) disk? Er SATA kontroller på hovedkort eller et eget kort? Kan du se alle diskene i BIOS? Hva med Enhetsbehandling? Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Da forstår jeg det slik at XP er installert på en annen (PATA) disk? Er SATA kontroller på hovedkort eller et eget kort? Kan du se alle diskene i BIOS? Hva med Enhetsbehandling? Takk for stepping in idag, også Ja, C:\ er en vanlig ata. Kontrollerne er på hovedkortet, et ASUS P4PE.. Nå hadde jeg nettopp satt in en annen SATA, Samsung 80GB og den har dukket opp i Windows. Den forrige som ikke vil dukke opp er en Seagate Barracuda 320GB og er den som satt i denne PC'en tidligere, så jeg jo mest forundret over at den ikke kommer opp. Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2010 Da forstår jeg det slik at XP er installert på en annen (PATA) disk? Er SATA kontroller på hovedkort eller et eget kort? Kan du se alle diskene i BIOS? Hva med Enhetsbehandling? Takk for stepping in idag, også Ja, C:\ er en vanlig ata. Kontrollerne er på hovedkortet, et ASUS P4PE.. Nå hadde jeg nettopp satt in en annen SATA, Samsung 80GB og den har dukket opp i Windows. Den forrige som ikke vil dukke opp er en Seagate Barracuda 320GB og er den som satt i denne PC'en tidligere, så jeg jo mest forundret over at den ikke kommer opp. Ser ut til at jeg fant løsningen selv. Ctrl + F og create array. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå