Gå til innhold

Litt hjelp med Desire, root og apps2sd

Anbefalte innlegg

Jeg er etterhvert så utrolig lei av mangel på plass når det gjelder Desire.

Har lest flere steder at en kan ved hjelp av root og custom rom få bedre batteritid og en kan få alt av programmer lagt over på minnekort.

Problemet er at der finnes så sykt mange forskjellige måter å få dette gjort på, alt etter hvor en leser.

Så kan noen være så grei å anbefale meg en rom å bruke, samt komme med en enkel og grei guide til hvordan en rooter telefonen og lager til slik at programmer kommer på egen partisjon på minnekortet.

Setter stor pris på hjelp her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er den beste guiden for å roote og flashe custom rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=696189

For å partisjonere SDkortet laster du ned ROM Manager og velger "Partition SDCard". Deretter velger du Size: 512 MB og Swap: 0.

Ang ROM bør du velge ut i fra hva du liker. Sense, AOSP, Sense 2.0, Gingerbread (fortsatt i beta stadiene).

Liker du ikke sense bør du velge Oxygen, liker du Sense bør du velge LeeDroid. Sense 2.0

De fleste rommene har a2sd+ som standard script. Bare spør om det er noe mer du lurer på : )

Lenke til kommentar

Glimrende, og tusen takk for svar:

Size: 512 MB og Swap: 0

Vil det si at jeg får en partisjon på 512 MB på minnekortet som er beregnet til programmer? Om så, vil det ikke være like greit å sette denne større når en først skal gjøre det på denne måten?

De forskjellige rommene du nevner, er der en oversikt over hva forskjellen er på de, samt hvor bra de faktisk er i bruk?

Skal se nærmere på de to du nevner på slutten:-) Eneste jeg bruker i fra Sense er "animated weather" ved "unlock" av telefonen, samt facebook for htc sense for å få samkjørt kontaktene mine med facebook. Dette fungerer fint med launcher pro som jeg bruker, men ulempen er jo at alt det andre i fra sense følger med også og tar mye plass.

Lenke til kommentar

Glimrende, og tusen takk for svar:

Size: 512 MB og Swap: 0

Vil det si at jeg får en partisjon på 512 MB på minnekortet som er beregnet til programmer? Om så, vil det ikke være like greit å sette denne større når en først skal gjøre det på denne måten?

De forskjellige rommene du nevner, er der en oversikt over hva forskjellen er på de, samt hvor bra de faktisk er i bruk?

Skal se nærmere på de to du nevner på slutten:-) Eneste jeg bruker i fra Sense er "animated weather" ved "unlock" av telefonen, samt facebook for htc sense for å få samkjørt kontaktene mine med facebook. Dette fungerer fint med launcher pro som jeg bruker, men ulempen er jo at alt det andre i fra sense følger med også og tar mye plass.

Hvis du skal ha større partisjon må du bruke en annen metode. Enten flashe Amon-Ra Recovery og gjøre det derfra, eller bruke software som f.eks Gparted.

Har selv 1GB gjennom Amon-Ra.

Jeg la ved linker som sender deg til romene, så du kan lurke litt rundt på kommentarer osv for å se erfaringer. Bruker selv Oxygen, og kan si at den er kjapp, sterk på batteri og ser bra ut.

Og ang. Facebook og kontakter kan du fint synce de uten problemer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...