Gå til innhold

RAW Wrestling - Tror folk det er ekte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle kampene er avgjort før de går i ringen, garantert.

Litt generelt sett har jeg lurt litt på det der. Tripple-H ble slått ned bakfra av Kevin Nash med slegge, brakk nakken og ble sykemeldt i minst seks uker. Mark Henry på sin side har den der Hall of Pain-greia, hvor han stapper foten til motstanderen (etter at han har vunnet) i en klappstol og hopper på den. Dette gjør ofte at foten eller ankelen til motstanderen brekker. Men hvem i helv... drar på jobb om du vet en tulling vil knekke nakken eller foten din?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt generelt sett har jeg lurt litt på det der. Tripple-H ble slått ned bakfra av Kevin Nash med slegge, brakk nakken og ble sykemeldt i minst seks uker. Mark Henry på sin side har den der Hall of Pain-greia, hvor han stapper foten til motstanderen (etter at han har vunnet) i en klappstol og hopper på den. Dette gjør ofte at foten eller ankelen til motstanderen brekker. Men hvem i helv... drar på jobb om du vet en tulling vil knekke nakken eller foten din?

Folk som ikke er gode i hode, noe vi faktisk kan si wrestlere ikke er.. De tjener også GODE penger på det.. Ja, jeg tror de kan gå så langt for å tjene litt penger.

-DahPain

Lenke til kommentar

Nå er mange av skadene scripta, altså de er bare skadet på skjermen. Ellers er vel svaret som ellers i livet, penger og berømmelse. De blir jo heller ikke skadet hver gang de gjør noe.

Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om skader i ringen, men skader etter kampen. For de som ikke så det på TV (eller lastet det ned) var Tripple-H på vei ut av arenaen og sto vendt mot publikum. Kevin Nash kom mot han bakgra med en slegge og slo den rett i nakken på ham, så han gikk rett i bakken. Leger dukket opp og fikk en bevisstløs Trippe-H på en båre og bar ham ut. Men da de var backstage dukket Kevin Nash opp igjen og stilte ham og båren opp langs veggen. Deretter tok han sleggen og slo fyren i hodet igjen. Tripple-H hadde ikke sjanse til å forsvare seg, verken fra sleggen eller fra fallet. Og som resultat er han borte for en god stund. Mulig det bare vare skuespill, men det var i såfall meget bra gjort.

For den saks skyld har jeg sett blandt annet CM Punk med en del blod rundt nese og munn i en kamp. Selve kampene og utfallet er nok scriptet, men vondt får de nok. :)

Lenke til kommentar

Spørsmålet jeg vil frem til er ikke om det er ekte eller fake, men hvor mye som er fake. Men uansett er det morsomt å se på. Fake eller ikke, de er rimelig bra trent og flinke til å gjøre jobben sin. :) Dere fikk for øvrig med dere at The Rock var tilbake i Survivor Series på lag med John Cena? Han dukker opp igjen i Wrestemania i april. Kan bli morsomt. :)

Lenke til kommentar

Hvem ser wrestling for historiene? :p

Når jeg så på wrestling, så jeg det på grunn av historiene. Greit å få en slags forklaring på hvorfor den ene plutselig slo en stol i bakhodet på den andre osv.

Så, hva er grunnen til at du fortsatt ser på? Gleden av svette menn i badedrakter?

:whistle:

Endret av Chuck Finley
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De gangene ekte skader kommer som følge av matcher er det snakk om botched moves eller slitasjeskader. Det er i utgangspunktet opp til wrestleren om de fullfører matchene eller ikke. Av og til ser du at de hvisker til hverandre at de bare skal hoppe rett til pin, for ikke å bryte "illusjonen".

Alle "angrep" som skjer på lufta er scripta, evt delvis impro hvis det er to som kjenner hverandre godt. (Nash/HHH f.eks.)

ting som skjer utafor lufta derimot, (ref Batista - Booker T ;) ), ender ofte i suspensjoner.

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...