Gå til innhold

RAW Wrestling - Tror folk det er ekte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selfølgelig er ikke handlingen og slagene ekte, men selve fallene er jo det. Og man ser på det fordi det er underholdnende, på lik linje med en fotballkamp eller en film.

Hadde ikke sagt nei til en ordtenlig skade på John Cena, makan til irriterende überface.Skal være grenser for hvor populær en person kan være.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

WrestleMania III Hogan vs Andre (denne kampen gjorde meg frelst for livet !)

WM IV Battle Royal (Bret blir så forbanna pga Bad News Brown går bak ryggen , han trodde de hadde en allianse lol)

WM VI Hogan vs Ultimate Warrior , hell yeah !

WM VIII Undertaker vs Jake the Snake

WM XI Undertaker vs Giant Gonzalez (RIP)

WM X Bret vs Owen , WM X

WM XX Taker vs Kane

WM XXV/XXVI (helt utrolig å være der live i stadion :D

RR89 (Big John Studd vinner)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

hei, vil bare få ut mitt synspunkt om wrestling :)

Å se på wrestling er som å se på en fotballkamp der resultatet er planlagt, slosskampene på banen er planlagt, dommeren er der bare for at det skal se ut som en ekte kamp, med elendige skuspillere som fotballspillere. Halve kampen går også ut på at spillerne diskuterer seg imellom hvem som er best i fotball, hvem som er sterkest osv.

for ikke å nevne at ingen av spillerne egentlig er gode i fotball. De er store muskelbunter uten kunnskaper om fotball. Og for å sammenligne stuntsene wrestlingutøverne gjør på hverandre, er det som å se på disse skuespiller-fotballspillerne ta finter på hverandre, der den som blir fintet ikke engang prøver å ta ballen.

jeg ser på film, der det er gode skuspillere, og jeg ser på talentfulle boksere som bokser på ekte. Jeg ser derimot ikke på elendige skuespillere som sloss som skuespill!

Lenke til kommentar

Jeg er en stor fan av wrestling, og senest i dag satt jeg og så tre timer med RAW (og litt Smackdown) og storkoste meg hele tiden. Den beste forklaringen jeg har hørt (og fra en eller annen wrestler jeg ikke husker navnet på i farten) er at det er skuespill, men smerte er smerte. Om noen sparker deg i magen gjør det vondt, selv om det bare er skuespill. Når det er sagt har de årevis av trening for å bli flinke til å få det til å se så vond tut som mulig, men samtidig gjøre så lite skade som mulig. Se nøye etter neste gang dere ser en kamp. så ser dere fort en rekke avslørende detaljer:

- Når en ligger nede vil motstanderen nesten bestandig gi ham/henne tid til å komme seg til hektene igjen før han/hun angriper. Ikke alltid, men svært ofte.

- Når en ligger nede og han andre klatrer opp i tauene og hopper vil han alltid enten vente lenge nok å la han andre rulle ut av veien i siste øyeblikk eller lande flatt over ham. Når var sist du så en hoppe fra tauene og lande med knærne på magen til han andre?

- Når noen slår en annen over ryggen osv vil han alltid slå med hele underarmen i stedet for neven eller albuen. Dette ser vondt ut, men gjør lite skade i seg selv.

- Når noen blir slått med en stol slår fyren alltid med den flate siden av stolen. Unntaket er om han slår han andre i magen, men da venter han lenge nok til å la han andre stramme magemusklene.

- Når noen blir kastet inn i et bord så hardt at bordet knekker ser det brutalt og vondt ut, men er det ikke mistenkelig at samtlige bord knekker på midten og alltid har et jevnt brudd?

- Klart det ser brutalt ut at noen blir slengt med hodet først i de metalltrappene opp til ringen, men har du sett under dem? De er hule.

- Når var sist en eller annen fyr begynte å blø?

Og så videre, og så videre. Det er (nesten) bare skuespill, men moro er det. ;) At de står og krangler halve tiden, har idiotiske kostymer og så videre er for å bygge opp en personlighet rundt karakteren sin. Det samme er alle de spesialtriksene deres.

For å sammenligne det med fotball tar jeg mye heller wrestling. Wrestlere har personlighet, lager show og er morsomme å se på, men fotballspillere er helt like og gjør ikke annet enn å løpe frem og tilbake til man er drittlei.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

skjønner godt at folk kan synes det er gøy å se på wrestling, selv om jeg synes det er helt på jordet. Men du kan ikke si at fotballspillere ikke har personlighet? Ibrahimovic f. eks er en kar med skyhøy selvtillit og er derfor artig å følge med på. alle fotballspillere har forskjellige personligheter og er forskjellige på banen.

wrestling ser jeg på som et sært type skuespill, der folk flest som ser på det synes det er underholdende fordi de klarer å leve seg inn i det. jeg har prøvd å leve meg inn i det, men det blir for vanskelig når det er så lite virkelighetsorientert og når det eneste de spiller på er mandige, macho typer fulle i adrenalin som driver med dårlig skuespill. de banker hverandre opp på en så lite ekte måte at jeg ikke klarer å leve meg inn i det.

Lenke til kommentar

1.

- Når en ligger nede vil motstanderen nesten bestandig gi ham/henne tid til å komme seg til hektene igjen før han/hun angriper. Ikke alltid, men svært ofte.

2.

- Når noen blir kastet inn i et bord så hardt at bordet knekker ser det brutalt og vondt ut, men er det ikke mistenkelig at samtlige bord knekker på midten og alltid har et jevnt brudd?

1:

hahwehaehhhah jeg ler like godt hver gang det skjer, og det sjker jo rundt 10 ganger hver match.

Ser ut som en døende fisk med kramper :tease:

2.

Jeg så faktisk no sånn på WWE på TV2-Zebra.

Så ganske sykt ut, og om jeg ikke husker feil så blei han vel slengt i vegger med huet først etterpå..

Riktignok så var vel veggen laget av gummi, og bordet, som du sier, gjort istand, men faen så underholdende det var hahahaw

Lenke til kommentar

Vil du ha underholdning bør du sjekke den siste kampen mellom John Cena og Wade Barret (lederen for Nexus) som gikk i forrige uke. De to hater hverandre dypt for å si det mildt, så å la de to denge løs på hverandre i en Chair-match (dvs det er lovlig å bruke stoler for alt det de er verdt) går aldri bra. :p Selvsagt er det bare skuespill, og det er ikke så veldig vanskelig å gjette hvem som vant. Men fy faen det var rått! :D

Lenke til kommentar

Tja, jeg liker ikke The Miz noe særlig, for å si det mildt.

Den eneste grunnen til hvorfor han er champion nå er fordi Randy Orton (daværende champ) var skadet, men valgte å sloss mot en eller annen fjott likevel. Han vant kampen, men ble selvsagt svært skadet og hadde problemer med å gå. Miz vant en 'Money in the bank' match tidligere og fikk lov til å utfordre Cham'en når som helst, så da Randy Orton nå var så skadet at han knapt kunne gå kom Miz med kofferten og utfordret han. Tenk selv: Topptrent Miz mot skadet Orton? Lett match for the Miz. Feigt som faen, men det er den eneste måten den fjotten kunne ha vunnet på.

Spol så frem en uke (til forrige uke).

Miz skulle sloss mot Randy Orton i en Tables-match (man vinner med å slenge motstanderen gjennom et bord) for å forsvare seieren. Kort sagt vant han ved å jukse, så kampen måtte fortsatte. Deretter vant han igjen en svært tvilsom seier jeg personlig ikke ville godtatt om jeg var dommer. Fyren kaller seg awesome, men jeg kaller ham cheater.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo slik en heel er, skal være rass og utnytte alle smutthull og cheate så mye som mulig. Liker ikke han mye selv, men det er ikke pga nevnte ting, mer pga at jeg føler han ikke er spesielt god sånn ellers. Men han er en god heel synes jeg, i alle fall i forhold til de andre.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Wrestling er gøy. Sitte lørdagskveld og se på det er faktisk ikke så verst. Bryr meg lite om at det er skuespill og fake, det er underholdning. Men ler mer av dem enn med dem. South Park-episoden, ganske ny, som tar opp dette gir egentlig et godt bilde av hva wrestling er. Hvor har det dog blitt av Sheamus? Har ikke sett han på den stund...

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe mer fake enn f.eks Nytt på Nytt, som virker p resonnere med 1 million nordmenn hver uke. Det at det bare er store folk er jo piss, for det finnes mange andre som er atletiske som Daniel Bryan, Evan Bourne, Rey Mysterio, Kofi Kingston, John Morrison og inntil nylig, Kaval, som nettopp ble released.

http://www.youtube.com/watch?v=Fo97Fe2ERTs

La meg se hvor mange folk som klarer det der :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Who are you to doubt El Dandy ? (sitat Bret Hart)

I wish I could get into that ring and give that Hogan dude a piece of my mind , Gorilla ! (sitat Jesse Ventura)

Youre a sick man , Jake Roberts ! (sitat Mean Gene)

*humrer*

Lenke til kommentar

Jeg finner wrestling verken interessant eller underholdene, og jeg tviler på at det bare er fordi jeg er jente. At en hel sport bygger på skuespill og smerte blir rett og slett litt for sært for meg. Litt som å se på langrenn hvor alt allerede er forutbestemt. Hadde jeg ikke visst at wrestling er skuespill derimot, ville jeg nok funnet det gøyalt.

Men flinke er de, det skal de ha. De fleste vet jo hva de holder på med, for å si det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...